Wednesday, July 27, 2022

Hoe u uw Gmail-e-mails op Google Drive kunt opslaan

 Voor beveiligings-, back-up- of deeldoeleinden wilt u misschien sommige van uw e-mails en/of e-mailbijlagen opslaan in een online cloudopslagdienst. U hoeft niet verder te zoeken als u Gmail als uw e-mailclient gebruikt. Google Drive is nauw verbonden met Gmail omdat beide eigendom zijn van Google. Zonder uw e-mailpagina te verlaten, kunt u uw Gmail-e-mails of e-mailbijlagen rechtstreeks opslaan in Google Drive. U kunt uw e-mails of e-mailbijlagen eenvoudig met een paar muisklikken doorsturen naar Google Drive. U hoeft niet door uw e-mails te kruipen op zoek naar e-mails of bestanden; Google Drive kan u helpen ze beter te organiseren en te beheren.

Methode 1 Gmail-e-mails opslaan

1. Navigeer naar Gmail. Open een nieuw browsertabblad, plaats https://www.gmail.com in het adresvak en klik op Enter. U wordt doorgestuurd naar de aanmeldingspagina van Gmail.

2. Meld u aan bij uw Gmail-account. Vul de lege plekken in met uw Gmail-e-mailadres en wachtwoord en klik vervolgens op de knop “Aanmelden”.

. Standaard wordt u naar uw Postvak IN geleid. Je kunt hier een lijst bekijken van alle e-mails die je hebt ontvangen.

3. Kies een e-mail. Zoek door uw e-mailmappen en kies de e-mail die u wilt opslaan in Google Drive. Klik op deze e-mail om deze te openen.

4. Ga door alsof u gaat afdrukken. Een printerpictogram is te vinden in de onderwerpkop van de e-mail (uiterst rechts). Wanneer u hierop klikt, verschijnt er een nieuwe pagina met uw e-mail in drukklare indeling.

.Het venster Afdrukken in uw browser wordt geopend, waar u de afdrukopties kunt configureren.

6. Wijzig uw bestemming. In het vak Bestemming in dit venster Afdrukken kunt u de printer of afdrukapparatuur wijzigen. Klik op de knop “Wijzigen” rechts van de standaard- of geconfigureerde printer.

7. Configureer Google Cloudprinter. Scrol omlaag totdat u het gedeelte ‘Google Cloudprinter’ vindt in de lijst met toegankelijke en aangesloten printers en afdrukhulpmiddelen. Kies ‘Opslaan in Google Drive’ in het vervolgkeuzemenu.

.In het afdrukvenster wordt “Opslaan in Google Drive” weergegeven als de bestemming van uw afdruktaak.

8. Opslaan. Klik op de knop “Opslaan” bovenaan om door te gaan met het afdrukken van uw e-mail naar een digitaal bestand en het op te slaan in Google Drive.

9. Bekijk Google Drive. Uw e-mail wordt opgeslagen in pdf-formaat en is direct toegankelijk vanuit uw Google Drive. U kunt deze e-mail nu ordenen en beheren zoals elk ander bestand in Google Drive. Ga naar https://drive.google.com vanuit uw webbrowser.

Methode 2 Gmail-e-mailbijlagen opslaan


1. Navigeer naar Gmail. Open een nieuw browsertabblad, plaats https://www.gmail.com in het adresvak en klik op Enter. U wordt doorgestuurd naar de aanmeldingspagina van Gmail.

2. Meld u aan bij uw Gmail-account. Vul de lege plekken in met uw Gmail-e-mailadres en wachtwoord en klik vervolgens op de knop “Aanmelden”.
Standaard wordt u naar uw Postvak IN geleid. Je kunt hier een lijst bekijken van alle e-mails die je hebt ontvangen.

3. Kies een e-mail. Navigeer naar uw e-mailmappen en kies de e-mail met de bijlagen die u naar Google Drive wilt uploaden. Klik op deze e-mail om deze te openen.

4. Sla een bestandsbijlage op. Bijlagen bij e-mails kunnen onderaan de e-mail worden geplaatst. Wanneer u met uw muis over de bijlage beweegt die u in Google Drive wilt opslaan, verschijnen er twee pictogrammen

.De eerste is voor Download, waarmee u het bestand op uw computer kunt opslaan.
.De tweede is voor ‘Opslaan in Drive’, waarmee u de inhoud op uw Google Drive kunt opslaan.
.Selecteer het tweede pictogram met het Google Drive-logo. De bestandsbijlage wordt meteen overgebracht naar Google Drive.

5. Alle bijlagen moeten worden opgeslagen. Als u alle e-mailbijlagen tegelijk wilt opslaan, scrolt u naar de onderkant van de e-mail waar ze allemaal toegankelijk zijn. Twee pictogrammen bevinden zich direct boven het regeleinde tussen de hoofdtekst van de e-mail en de e-mailbijlagen.

.De eerste is voor “Download alle bijlagen”, waarmee u alle bestanden als een gecomprimeerd bestand tegelijk naar uw computer kunt downloaden.
.De tweede is voor ‘Alles opslaan in Drive’, waarmee u al uw bestanden in één keer naar Google Drive kunt uploaden.
.Selecteer het tweede pictogram met het Google Drive-logo. Alle bestandsbijlagen worden meteen overgebracht naar Google Drive.

6. Kijk naar Google Drive. Uw e-mailbijlagen zijn meteen beschikbaar in uw Google Drive. U kunt ze nu net als elk ander bestand in Google Drive ordenen en beheren. Navigeer eenvoudig naar https://drive.google.com in uw webbrowser.

Inmiddels zou u uw Gmail-e-mails in Google Drive moeten kunnen opslaan. Als je echter vragen, opmerkingen of opmerkingen hebt, neem dan onmiddellijk contact met ons op via Gmail bellen. Wij zijn een technologische krachtpatser die de klok rond werkt om de best denkbare probleemondersteuning te bieden. Aarzel dus niet om op elk moment contact met ons op te nemen als u hulp nodig heeft!










No comments:

Post a Comment

Hoe Google Chrome Out of Memory Problemen Oplossen

 Google Chrome is een van de meest populaire webbrowsers wereldwijd, bekend om zijn snelheid en gebruiksvriendelijkheid. Echter, soms kunnen...