Helaas zijn we er allemaal geweest. Misschien heb je een nieuwe streaming-webcam besteld, ervoor betaald met PayPal en vervolgens nooit ontvangen. Misschien heeft u de artikelen ontvangen, maar zijn ze beschadigd en weigert de verkoper te reageren op uw claims. Het is een vreselijk scenario, maar er is een lichtpuntje: PayPal kan u helpen bij het terugvorderen van uw geld.
Als je je ooit hebt afgevraagd hoe je een PayPal-terugbetaling kunt krijgen, hebben we een tutorial gemaakt die je door de hele procedure leidt. Door onze instructies te volgen, leert u hoe u een terugbetaling kunt krijgen, hoe lang u erop moet wachten en waar u uw verzoek moet indienen.
Voordat u een terugbetaling aanvraagt
Als het gaat om het terugbetalen van geld, heeft PayPal zijn eigen beperkingen en procedures. Anders zou iedereen het altijd doen, met anarchie als gevolg. De eerste en meest cruciale richtlijn is om nooit te profiteren van het systeem. Dien geen terugvordering in omdat het kan – de verkoper beschouwt u als een fraudeur als u een legitieme PayPal-transactie terugbetaalt (d.w.z. dat u niet voor de gek werd gehouden) en het artikel in goede staat is geleverd. De meeste online retailers zullen uw account opschorten als u een transactie terugbetaalt zonder eerst een terugbetaling van de winkel te vragen. Dit geldt met name voor digitale apparaten en elektronica die een eenmalige activeringsprocedure vereisen.
Laten we ons echter voorstellen dat u een echt probleem heeft met uw aankoop. Zelfs PayPal adviseert eerst de verkoper te bellen en te proberen de transactie met hen op te lossen. De verkoper zou in staat moeten zijn om een PayPal-terugbetaling aan u uit te voeren, waarbij uw volledige aankoop zonder kosten wordt terugbetaald (in dit geval betalen zij alle transactiekosten). Als dat niet lukt, heeft het platform je gedekt.
PayPal-aankoopbescherming
PayPal heeft, net als elke andere betalingsverwerker, beveiligingen om zijn klanten te beschermen tegen oplichters. Aankoopbescherming is er daar één van, een set van beleid en instrumenten gericht op het voorkomen of verhelpen van fraudegevallen. De website helpt ook bij eventuele geschillen die voortvloeien uit transacties die via zijn platform worden uitgevoerd. Er zijn echter een aantal vereisten die eerst moeten worden voltooid.
Binnen 180 dagen na het voltooien van een aankoop kunt u een terugbetaling aanvragen bij PayPal. Uw account moet een goede reputatie hebben, wat betekent dat u geen geld verschuldigd bent aan verkopers of de service zelf. De terugbetalingstermijn voor frauduleuze transacties is 60 dagen vanaf de datum van de transactie. Ongeacht de situatie geeft PayPal een volledige terugbetaling van de goederen en eventuele bijbehorende verzendkosten.
Welke aankoopbescherming dekt?
De meest voorkomende reden om een terugbetaling aan te vragen, is dat er kosten in rekening zijn gebracht voor iets dat u niet hebt gekocht. Als alternatief vragen veel klanten om een PayPal-terugbetaling als hun account is misbruikt om onwettige aankopen te doen.
Er zijn nog een aantal andere redenen waarom u mogelijk in aanmerking komt voor restitutie:
Uw aankoop is nooit geleverd.
Je hebt iets heel anders, zoals een GTX 1050Ti in plaats van een RTX 2080.
Het item is beschadigd of er ontbreken essentiële onderdelen, zoals een draadloze pc-controller waarvan de batterij ontbreekt.
U heeft de verkeerde hoeveelheid producten ontvangen.
Tijdens het transport is het artikel beschadigd geraakt.
Hoewel het apparaat duidelijk oud was, werd het gepromoot als gloednieuw, wat een regelmatig probleem was bij het kopen van RTX grafische kaarten tijdens de COVID-19-uitbraak.
U heeft een namaakartikel ontvangen.
Hoe krijg ik een terugbetaling van PayPal
U heeft de transactie dubbel gecontroleerd en vastgesteld dat uw aankoop onder het PayPal-beleid valt. Wat volgt? Log om te beginnen in op uw account en selecteer Transactiedetails voor de transactie waarvoor u een terugbetaling wilt. U ziet een knop Annuleren naast de transactie als de verkoper deze nog niet heeft geclaimd. Evenzo, als de verkoper de transactie niet binnen 30 dagen claimt, wordt deze onmiddellijk geannuleerd.
Op de overzichtspagina, nadat u de informatie over uw transactie heeft geïdentificeerd, zal er een knop zijn om contact op te nemen met de verkoper. U kunt de PayPal-kosten betwisten als de verkoper niet op uw bericht reageert of weigert uw aankoop terug te betalen. Ga hiervoor naar het Resolutiecentrum van PayPal en selecteer Een probleem melden in het vervolgkeuzemenu. Selecteer de oorzaak van je geschil: of je nu een USB-stick hebt ontvangen in plaats van een externe schijf voor je Mac, het product is duidelijk beschadigd of je hebt het gekochte artikel helemaal niet ontvangen.
De verkoper kan dan reageren op uw klacht en hopelijk uw probleem oplossen door een vervanging te bieden of uw geld terug te betalen. In zeldzame situaties moet een geschil worden geëscaleerd tot een claim, waarna PayPal wordt betrokken bij het besluitvormingsproces.
Hopelijk kunt u nu gemakkelijk zelf een terugbetaling van PayPal krijgen. Als u problemen ondervindt, kunt u op elk moment contact opnemen met de klantenservice van Paypal bellen. U kunt in contact komen met onze experts die 24/7 beschikbaar zijn in alle delen van de wereld.
No comments:
Post a Comment