Voor degenen die onderweg snel en gemakkelijk toegang tot hun werk willen, is Google Docs ingesteld als hun favoriete teksteditor. Voor iedereen die zijn gegevens in een raster wil ordenen, is Google Spreadsheets de tool bij uitstek. Om sommige gegevenstypen te ordenen, kan Google Documenten u echter vragen regelmatig tabellen toe te voegen.
Het invoegen en bewerken van een tabel in Google Docs is vrij eenvoudig vanwege de gebruiksvriendelijke lay-out. U kunt binnenkort beginnen met het organiseren van uw gegevens, afbeeldingen en andere items door tabellen in Google Documenten in te voegen en te bewerken door slechts een paar eenvoudige stappen te volgen.
Deze gids helpt u bij het bereiken van uw beide doelstellingen, of u nu een nieuwe tafel wilt bouwen of een bestaande wilt wijzigen.
Google Docs-tabel invoegen
Nadat u bent ingelogd bij Google Documenten, opent u het document waaraan u ook een tabel wilt toevoegen, of maakt u desgewenst een nieuw document en volgt u de onderstaande stappen:
Stap 1. Verplaats, terwijl het document is geopend, de cursor naar de locatie waar u de nieuwe tabel wilt invoegen en klik op de locatie.
Stap 2: Selecteer Tabel in het vervolgkeuzemenu nadat u bovenaan op de knop Invoegen hebt geklikt.
Stap 3. Zodra u op Tabel klikt, krijgt u de mogelijkheid om het aantal rijen en kolommen te kiezen dat u aan het document wilt toevoegen. Maak de juiste keuze.
Nadat u deze stappen hebt voltooid, heeft u een tabel in uw Google Documenten op de locatie die u aan het begin van het proces kiest.
Een Google Docs-tabel kan worden bewerkt.
U kunt snel een bestaande tabel in uw Google Documenten wijzigen door nieuwe rijen en kolommen toe te voegen of bestaande te verwijderen. Ga als volgt te werk om deze belangrijke variaties in uw Google Documenten-tabel aan te brengen:
Rijen/kolommen toevoegen aan een tabel: het is gemakkelijk om rijen en kolommen toe te voegen aan een bestaande Google Documenten-tabel. U hoeft alleen:
Stap 1: Klik met de rechtermuisknop op een cel in uw tabel om het contextmenu te zien.
Stap 2: Om een rij of kolom in het gewenste gebied toe te voegen, selecteert u Rij boven invoegen, Rij onder invoegen of Kolom links invoegen, Kolom rechts invoegen.
Kolommen of rijen uit een tabel verwijderen: Als uw Google Documenten-tabel overtollige rijen of kolommen bevat die u wilt verwijderen, kunt u dit doen door deze eenvoudige stappen te volgen:
Stap 1: Klik met de rechtermuisknop op een cel in de rij of kolom die u wilt verwijderen om het contextmenu weer te geven.
Stap 2: Afhankelijk van of u een rij of kolom wilt verwijderen, kiest u de optie Rij verwijderen of Kolom verwijderen.
de Google Docs-tabel verwijderen
Mogelijk moet u soms de hele tabel uit Google Documenten verwijderen. Voordat u doorgaat met het verwijderen van de tabel, moet u er zeker van zijn dat u dit wilt doen. Net als bij het bewerken van een tabel, omvat het verwijderen van een tabel uit Google Documenten twee stappen:
Stap 1: Klik met de rechtermuisknop ergens in een tabelcel om het contextmenu te openen.
Stap 2: Om de tabel uit uw Google Documenten te verwijderen, zoekt u deze op en klikt u op de knop Tabel verwijderen.
Opmerking: Indien nodig kunt u het verwijderen van de tabel ongedaan maken door op de knop Ongedaan maken onder de knop Bestand te klikken.
Hoe tabellen te installeren in de mobiele apps voor Google Docs.
U kunt nog steeds tabellen toevoegen aan uw Google Documenten-project als u het op een Android- of iOS-apparaat bewerkt in plaats van op een desktop.
Tabel maken in de Google Docs-app: U kunt een tabel aan het document toevoegen door een paar stappen te volgen nadat deze is geopend in de Google Docs-app:
Stap 1: Tik op het gebied van het document waar de tabel moet worden toegevoegd.
Stap 2: Selecteer vervolgens Tabel door op de knop Toevoegen bovenaan te tikken.
Stap 3. Kies het gewenste aantal rijen en kolommen, tik op Tabel invoegen en je hebt nu een tabel in je Google Docs-app.
No comments:
Post a Comment