VISUALISEER DIT: Je hebt zojuist een van je beste blogposts tot nu toe geschreven.
Je bent ervan overtuigd dat dit stuk veel aandacht zal krijgen en dat mensen er nog weken (zo niet jaren) over zullen praten.
GROTE VRAAG: Hoe start je de promotie?
Het is moeilijk te accepteren, maar je baan als manager van sociale media houdt niet op als je eenmaal een bericht hebt gepubliceerd.
Dat wil zeggen, in veel opzichten, wanneer het eigenlijke werk begint.
Nu is het aan jou om ervoor te zorgen dat het gezien wordt.
Laat het daarbij niet aan het toeval over. “Afwachten” is in het algemeen een slechte bedrijfsstrategie.
Wat de pro’s onderscheidt van de ‘want tobes’, is hun bereidheid om een extra stap te zetten. Gewoon een beetje extra werk kan je naar een nieuw niveau van prestatie stuwen.
Denk aan de Olympische Spelen, waar het verschil tussen het winnen van een gouden medaille en het niet winnen van een gouden medaille in fracties van een seconde wordt gemeten.
Ik begrijp dat contentpromotie moeilijk kan zijn. Daarom heb ik deze checklist samengesteld met dingen die je moet doen als je wilt dat meer mensen je berichten zien en ermee omgaan.
Je kunt het meest verbazingwekkende materiaal op aarde maken, maar het heeft geen zin als niemand het ziet. Denk even na over die zin en je zult zien dat die kans vermomd is als hard werken.
OUCH: Je werk gaat door als de meeste mensen denken dat het is afgelopen.
JA: Investeren in een beetje extra inspanning kan je een voorsprong geven op de rest!
Laten we meteen beginnen en leren hoe je een Facebook-bericht promoot… en meer.
Hoe u uw inhoud op Facebook effectief kunt promoten
Je kunt vier verschillende soorten statusupdates op je Facebook-prikbord plaatsen: links, foto’s, video’s en tekstupdates. Gebruik ze allemaal om uw blogartikel op verschillende tijdstippen op uw Facebook-pagina te promoten.
Met deze methode kunt u ook meerdere soorten updates en tijdstippen TESTEN om te zien welke de meeste betrokkenheid opleveren.
Daarna kunt u een foto-update proberen. Probeer de Viral Photo Finder van Post Planner als u niet zeker weet hoe u foto’s moet zoeken en kiezen die veel aandacht trekken.
Als je een video hebt die relevant is voor je blogpost, deel deze dan. (Voor het geval je het nog niet hebt gehoord, Facebook-video is zojuist veel beter geworden!)
Last but not least is er de typische statusupdate met alleen tekst, waarin u uw publiek een vraag stelt en naar uw link verwijst.
Een goed gemaakte query kan een overvloed aan reacties oproepen. Gebruik de functie Statusideeën van Post Planner voor inspiratie.
Het doel van het meerdere keren delen van uw bericht is om de aandacht van verschillende doelgroepen te trekken op verschillende tijdstippen gedurende de dag of week.
Je klinkt niet als een gebroken record als je je bericht in verschillende soorten statusupdates deelt. Als een lezer twee van de vier updates ziet, zal de eerste ze misschien niet overtuigen om te klikken, maar de tweede wel.
3. Neem indien nodig andere mensen op in uw tags.
Alle belangrijke vermeldingen in uw blogartikel moeten worden getagd. Als je de vier verschillende soorten statusupdates (zoals hierboven besproken) gebruikt om je bericht te promoten, tag dan anderen in EEN ervan – bij voorkeur de linkupdate.
Het doel van deze strategie is om de aandacht te trekken van de mensen en bedrijven die je hebt opgegeven. Hopelijk zullen ze hun waardering tonen door uw werk bij hun publiek te promoten.
Wat, wil je geen andere mensen vermelden in je berichten? Als dat het geval is, mis je de grootste en krachtigste functie van internet: community.
4. Deel je werk op andere Facebook-pagina’s
5. Je kunt je blogartikel op andere relevante pagina’s delen als je wat meer durft.
Omdat posten op het prikbord van een andere pagina een agressievere techniek is, moet je ervoor zorgen dat je bericht volledig relevant is. Anders wordt het verwijderd (en misschien zelfs verbannen van hun pagina).
Deel je bericht op je persoonlijke Facebook-pagina.
Neem het meest populaire deel van je blogbericht op Facebook en voeg het toe aan je persoonlijke profiel. Als u uw blogpost daar deelt, komt uw blogpost op twee manieren ten goede:
Het verhoogt de populariteit van het bericht op je Facebook-pagina doordat je het opnieuw kunt delen.
Hiermee kunt u uw blogartikel voor uw vrienden en volgers op uw persoonlijke profiel krijgen.
TIP VOOR EXPERTS: Je moet een foto-, video- of tekststatusupdate publiceren als je wilt dat je pagina wordt gemarkeerd in je persoonlijke profiel. Je pagina-informatie wordt uitgesloten wanneer je het soort linkstatusupdate deelt.
6. Gebruik de Facebook-advertentie-interface om de postbetrokkenheid te vergroten.
U wilt investeren in een Facebook-advertentiecampagne als u meer fans van uw Facebook-pagina wilt bereiken (en een groter publiek dan uw vrienden).
Selecteer ‘Advertenties maken’ in de vervolgkeuzepijl rechtsboven op uw pagina.
Je hebt drie hoofdopties met Facebook-advertenties:
Maak een Boost-campagne om de betrokkenheid bij de statusupdate van je Facebook-pagina te vergroten.
Je kunt je pagina gebruiken om likes te promoten.
U kunt het aantal bezoekers van uw website verhogen.
Optie 2 of 3 biedt u meer geavanceerde doelgroeptargeting. U kunt verschillende variabelen gebruiken om bepaalde doelgroepen te targeten.
Aangepaste doelgroepen is een andere methode voor doelgroeptargeting die u kunt overwegen. In de advertentie-interface kunt u een aangepast publiek maken om bepaalde mensen te targeten, zoals uw e-mailabonnees, LinkedIn-contacten, Gmail-contacten, enzovoort.
Het enige dat u nu hoeft te doen, is die e-maillijsten exporteren en Facebook Ad Manager gebruiken om een aangepaste doelgroep te creëren.
Er kunnen ook vergelijkbare doelgroepen worden gemaakt. Facebook doorzoekt je contacten en zoekt mensen op die lijken op de mensen op je lijst.
Gebruik Group Search om gesprekken te vinden die voor u relevant zijn.
Er is een zoekvak op Facebook-groepen, zodat u specifieke updates op trefwoord kunt vinden. Het kan worden gebruikt om discussies te vinden over de inhoud die u promoot.
Je hebt PAYDIRT bereikt als je een fatsoenlijk debat vindt (in een linkvriendelijke groep) waarin je post betrekking heeft op het beantwoorden van een vraag die in de groep is gesteld.
Deel alsjeblieft je artikel!
Deel het op een gemoedelijke toon met aanvullende details om uw reactie de meest waardevolle in de thread te maken. Uw reactie zal opvallen (omdat deze de beste is, krijgt deze de meeste aandacht en likes). Promoties komen hier op neer: Zorg dat de juiste informatie op het juiste moment bij de juiste mensen komt.
Als je meerdere resultaten vindt die relevant zijn voor je blogbericht, publiceer ze dan met verschillende beschrijvingen. Omdat sommige lezers mogelijk meerdere threads volgen, moet u niet zomaar hetzelfde antwoord kopiëren en plakken in elk bericht dat u vindt.
U wilt overkomen alsof u een waardevol antwoord geeft in plaats van lukraak te spammen.
Blijf ook een tijdje op de hoogte van het gesprek nadat je de link naar je blogpost hebt gedeeld. Wanneer mensen commentaar op je hebben in de thread, kunnen ze je wel of niet taggen. Het is een sociale activiteit om sociale media te gebruiken. Dat wil zeggen, als je de meeste erkenning wilt verdienen, moet je meepraten.
Promoties worden gevoed door interactie!
Sta bezoekers toe om via Facebook reacties achter te laten op uw website.
Bezoekers kunnen opmerkingen op uw blog plaatsen met behulp van hun Facebook-profiel of pagina als u een Facebook-opmerkingsplug-in gebruikt. Mensen zullen worden aangemoedigd om opmerkingen op Facebook te delen, wat een van de voordelen is van het toepassen van deze techniek.
Degenen die het vakje aanvinken, delen een link naar je bericht met hun Facebook-vrienden.
Er is een overvloed aan WordPress-plug-ins waaruit u kunt kiezen. Kies een geteste plug-in met veel recensies, net zoals je deed met de plug-in voor het delen van sociale media.
Maak van uw artikel een gelegenheid!
Overweeg een evenement te creëren als je een enkele speciale blogpost hebt om te adverteren, zoals een voor een grote blogwedstrijd, een productlancering, een belangrijke aankondiging of ander tijdgevoelig materiaal.
Je persoonlijke profiel (om vrienden uit te nodigen), je Facebook-pagina (om fans uit te nodigen) of je groep kunnen allemaal worden gebruikt om evenementen te regelen (om leden uit te nodigen).
Mensen die deelnemen aan je evenement, ontvangen een melding telkens wanneer je het bijwerkt, wat een van de redenen is waarom evenementen zo effectief zijn. Dit houdt uw bloginhoud interessant en nieuw.
Breng regelmatig updates aan over eventuele wijzigingen in het bericht vanaf de dag dat je een evenement aanmaakt tot de laatste dag van de promotie. Start een debat over de inhoud en reacties op je bericht binnen je evenement.
Ga niet overboord; een dagelijkse update zou voldoende moeten zijn.
Probeer deze bonuspromotie-ideeën uit op andere sociale-mediasites.
Facebook zou niet het enige moeten zijn van al je contentmarketinginspanningen. Hier zijn nog een paar tips om ervoor te zorgen dat uw beste inhoud de meeste aandacht krijgt.
Tweet je meest actuele materiaal met een paar verschillende kop-/titelvariaties en kies vervolgens de beste artiesten om in andere berichten te gebruiken.
Stel een IFTTT-recept (Twitter-zoekopdracht naar e-mail) in om u op de hoogte te stellen wanneer personen vragen stellen over uw artikel op Twitter en uw inhoud vervolgens met die mensen te delen.
Stuur uw e-maillijst een link naar uw meest recente inhoud.
Stel waarschuwingen in op gespecialiseerde forums voor meer mogelijkheden om uzelf te promoten.
Zoek influencers die soortgelijk materiaal hebben gedeeld en neem contact op om te zien of ze het jouwe ook willen delen.
Tot slot, hier leest u hoe u uw inhoud op Facebook effectief kunt promoten.
Ik hoop dat je dit artikel nuttig vond. Ik heb je mijn beste advies gegeven over hoe je een Facebook-bericht kunt promoten. en meer informatie kunt u contact opnemen met onze Facebook bellen.
No comments:
Post a Comment