Monday, May 1, 2023

Hoe meer likes op Facebook te krijgen: de beginnershandleiding

 Wil je weten hoe je meer Facebook-likes kunt krijgen?

Meer Facebook-likes lijken misschien een ijdelheidsstatistiek, maar dit is niet het geval.

Ongeveer 2 miljard mensen gebruiken Facebook, en hoe meer likes je hebt, hoe meer mensen je kunt bereiken.

Dat kan heel voordelig zijn voor uw bedrijf.

Dit essay leert je een aantal praktische manieren om het aantal vind-ik-leuks op je Facebook-profiel te vergroten.

Ben je klaar om het aantal mensen dat je Facebook-pagina leuk vindt te vergroten? Laat dit feest beginnen…

Hoe kunnen meer Facebook-likes uw bedrijf ten goede komen?

Je bent je waarschijnlijk bewust van de kracht van Facebook als sociaal platform omdat je dit leest.

Veel merken en bedrijven, groot en klein, hebben de kracht gezien om viraal te gaan op Facebook en een toegewijde fanbase te ontwikkelen.

De Penny Hoarder is een voorbeeld van een merk dat het uit het park haalt.

Ze hebben een groot publiek van meer dan 5 miljoen volgers, wat het gemakkelijk maakt voor hun inhoud om veel verkeer te genereren en viraal te worden.


Hoewel er maar weinig marketingmethoden zijn die vergelijkbaar zijn met e-mailmarketing, is Facebook misschien wel een van de meest efficiënte manieren om uw merk te vestigen en uw bedrijf naar een hoger niveau te tillen als het goed wordt gedaan. En in combinatie met e-mailmarketing zijn de resultaten nog beter.


Het is duidelijk dat elk bedrijf andere behoeften heeft en dingen die voor hen beter zullen werken dan andere, maar Facebook mag niet over het hoofd worden gezien.

Ook al kan het uitbreiden van het aantal vind-ik-leuks op uw bedrijfspagina een moment en moeilijk zijn, het is een gebied dat op de lange termijn vruchten kan afwerpen.

Hoe u uw blog kunt gebruiken om meer Facebook-likes te krijgen

Voordat u vertrekt en een strategie gaat implementeren, moet u eerst uw Homebase opruimen.

Anders gezegd, je moet beginnen met je blog en van daaruit verder werken.

Opmerking van Adam: Voordat u een van deze ideeën uitprobeert, moet u nadenken over uw doelstellingen en welke marketingkanalen u kunnen helpen er sneller te komen. Als e-mailmarketing belangrijker is voor uw bedrijf, zal het volgende alleen dienen om mensen ervan te weerhouden lid te worden van uw mailinglijst.

Als dat het geval is, gaat u verder met het volgende gedeelte en kiest u een iets andere strategie. Ik geef er bijvoorbeeld de voorkeur aan om ergens op mijn site een link naar mijn Facebook-pagina op te nemen, zoals in de footer. Nadat lezers zich hebben geabonneerd op mijn e-maillijst, moedig ze dan aan om mijn Facebook-pagina leuk te vinden.


U kunt dit bereiken door een call-to-action (CTA) onderaan elk van uw e-mails te plaatsen en/of een unieke e-mail toe te voegen aan uw automatiseringsreeks hierover.


Als Facebook echter belangrijker is voor uw bedrijf, zijn de volgende aanbevelingen ook het onderzoeken waard.


Voeg een like-box toe aan je zijbalk.


In het huidige online tijdperk wordt het steeds duidelijker dat zijbalken grotendeels worden genegeerd door de gewone kijker. Het heeft echter potentieel dat niet mag worden genegeerd.


Met eenvoudige tools zoals deze Easy Facebook Like Box kun je snel het aantal vind-ik-leuks op je Facebook-pagina uitbreiden.


De meeste van deze Like Box-plug-ins zijn eenvoudig in te stellen en als widget in uw zijbalk of voettekst te integreren. Ze vallen op omdat ze niet als uw gebruikelijke widget lijken, en een enkele muisklik bezegelt de verkoop.


Bovendien weten je bloglezers misschien niet dat je een Facebook-profiel hebt, dus als je er een hebt, wordt het veel gemakkelijker om ze je te laten volgen.


Desalniettemin is het vermeldenswaard dat deze vakken het aantal mensen kunnen weergeven dat uw pagina leuk heeft gevonden. Als het een klein bedrag is, kunnen ze aarzelen om je pagina leuk te vinden. ‘Negatief sociaal bewijs’, zoals het ook wel wordt genoemd.

Een enorm aantal vind-ik-leuks geeft daarentegen een gevoel van positief sociaal bewijs. Wil je meer weten? Bekijk onze social proof gids.

Maak gebruik van call-to-action buttons.

Op internet zijn oproepen tot actie er in verschillende vormen, maar ze zijn allemaal succesvol.

Vertel je lezers wat je wilt dat ze doen als je wilt dat ze je volgen op Facebook.

Het is niet essentieel om er agressief mee om te gaan. Het kan zo eenvoudig zijn als dit:

Heb je een Facebook account? Ja, ik ben het ermee eens! [link invoegen] Laten we maatjes zijn.

Je zou ook zoiets in je bericht kunnen opnemen:

Heb je tot nu toe genoten van dit artikel? Blijf ons volgen op Facebook zodat je niets mist.

Vind je het niet simpel?

Gebruik pop-ups en meldingsbalken in uw voordeel.

Ja natuurlijk,

“Pop-ups zijn een beetje vervelend. Ze zijn smerig en onaangenaam, en ik veracht ze.”

Geloof me alsjeblieft als ik zeg dat ik je hoor. Er zijn echter manieren om ze te gebruiken en op een niet-irritante manier balken op te merken die een vleugje warmte aan uw site toevoegen.

Als je wilt leren hoe je dat moet doen, lees dan verder tot het einde van dit gedeelte om een slimme truc te ontdekken.

De meeste mensen gebruiken pop-ups en meldingsbalken om e-mailadressen te verzamelen om hun abonnementslijst te laten groeien. (Zie onze volledige gids voor meer informatie over hoe u uw lijst snel kunt ontwikkelen.)


Het is essentieel en noodzakelijk (uiteraard knipoog).


U kunt dit echter gebruiken om het aantal vind-ik-leuks op uw Facebook-profiel te verhogen.


Dit is hoe je het doet:


Stap one: Maak eerst een bedankpagina aan. Maak een call-to-action voor mensen om je Facebook-pagina op die pagina leuk te vinden. Maak het groots en opvallend.


Stap twee: Maak een meldingsbalk die e-mailabonnementen verzamelt en op uw site toont. (Bijvoorbeeld HelloBar, WP Notification Bar, enzovoort.)


Stap drie: Nadat uw gebruiker zich heeft aangemeld voor uw lijst, verbindt u uw meldingsbalk om ze naar de bedankpagina te leiden.


Om mensen aan te moedigen uw pagina leuk te vinden, kunt u de SocialLocker-plug-in gebruiken om een andere pdf of video te verbergen die hen ertoe aanzet dit te doen (ik zal deze plug-in later in meer detail bespreken).


Dit is vergelijkbaar met twee vliegen in één klap slaan.


Nu, zoals ik eerder al zei, is er een methode om zowel meldingsbalken als pop-ups te gebruiken op een manier die minder vervelend is dan de norm, terwijl de conversie nog steeds wordt verhoogd.


Hier is het dieptepunt, zoals beloofd:


Dit gebeurt via een proces dat bekend staat als webaanpassing.


Hier stemt u de inhoud van uw website af op de gebruiker.


Het creëren van iets als een pop-up of meldingsbalk die wordt geactiveerd om te verschijnen op basis van een gebeurtenis, is een voorbeeld van wat ik bedoel.


Beschouw het volgende voorbeeld:


Leuk dat je weer hier op de blog bent. Heb je al een kijkje genomen op onze Facebookpagina? Laten we afspreken!


Zoiets voegt een nieuwe dimensie toe aan de relatie die je probeert op te bouwen met je lezers, waardoor ze je Facebook-pagina bezoeken en je volgen.


Hier is nog een illustratie:


Iemand vindt uw website via Facebook, mogelijk via een advertentie of een bericht van een vriend.


U kunt een pop-up alleen laten verschijnen voor bezoekers die uw site bezoeken via Twitter, en deze kan zoiets als dit zeggen:


Hallo daar, Facebook-liefhebber. Bedankt voor het bezoeken! Like ons op Facebook om op de hoogte te blijven van onze promo’s en giveaways.


Het zijn de kleine dingen die er het meest toe doen knipoog.


Deze en andere personalisatiemethoden waren vroeger moeilijk, maar nu zijn er WP-plug-ins die het een fluitje van een cent maken.


De meldingsbalk van MyThemeShop is een gratis plug-in die hiervoor kan worden gebruikt.


OnePress Social Locker is een plug-in waarmee u uw sociale media-accounts kunt vergrendelen.

Oké, je bent niet verplicht om dit te doen, maar je zou het wel moeten doen, want het is best cool. Ik heb het al eerder genoemd, maar ik dacht dat dit een goede plek zou zijn om het uit te breiden.


Deze plug-in gebruikt een shortcode om inhoud op berichten en pagina’s te vergrendelen, waardoor bezoekers je leuk vinden op Twitter, Facebook of Google Plus om de rest van de inhoud te ontgrendelen of iets specifieks van je site te downloaden.


Plaats een inhoudsslot net voordat je stuk op het punt staat goed te worden als je een talent hebt om mensen naar je materiaal te laten hongeren. Dit is een geweldige manier om wat sociale tractie te krijgen in ruil voor het leveren van iets geweldigs aan je lezers.


Wees niet onaangenaam wanneer u deze tool gebruikt, maar aarzel niet om het een kans te geven.


Andere manieren om Facebook-likes te krijgen


U zult merken dat we het woord slim als onderdeel van onze kop hebben geplaatst. Dat komt omdat er veel advies is om meer likes te krijgen die werken, maar het is gewoon dwaas…


… Het spijt me, maar ik moest het zeggen.


We wilden geen advies geven zoals het kopen van 1.000 likes op Facebook-pagina’s voor $ 200 van een onbekend merk, want dat is waardeloos advies en niet waar het ons om gaat. (U zult dat ook niet als suggestie op onze lijst vinden.)


Het is eerlijk dat je graag resultaten wilt zien van je inspanningen om je Facebook-netwerk uit te breiden, maar de waarheid is dat het tijd kost.


Het maakt allemaal deel uit van het grotere geheel van het ontwikkelen van uw merk, bedrijf, omzet, autoriteit en al het andere dat komt kijken bij online geld verdienen.


U moet echter voorzichtig zijn en weten dat tijd en moeite lonend zijn – zij het niet noodzakelijk onmiddellijk.


Met dat in gedachten is hier een lijst met slimme strategieën die je kunt gebruiken om het aantal mensen dat je Facebook-pagina leuk vindt te vergroten.


Begin met de mensen die je kent.


Nadat je je Facebook-pagina hebt gemaakt, kun je altijd je Facebook-vrienden uitnodigen om deze leuk te vinden.


Als je veel mensen op Facebook kent, maar nog niet de moeite hebt genomen om ze te volgen, is dit het juiste moment.


De meerderheid van de mensen die je kennen, zullen je een plezier doen. Je kunt ze vervolgens uitnodigen om je pagina leuk te vinden nadat ze dat hebben gedaan.


In veel gevallen zullen je vrienden het uit vriendelijkheid doen, en van daaruit kun je eenvoudig het aantal vind-ik-leuks op je pagina verhogen.


Zelfs als je Facebook-vrienden niet je ideale publiek voor je pagina zijn, betekent het feit dat ze jou kennen en de pagina van jou is, dat ze waarschijnlijk zullen delen wat je daar publiceert.


Op de lange termijn vergroot dit je bereik en kun je een groter net uitgooien.


Neem een link op in uw e-mails.


Als je op mij lijkt, besteed je waarschijnlijk dagelijks veel e-mails. Ik weet dat ik gemiddeld 5-15 e-mails per dag verstuur.


In de loop van een maand zijn dat veel e-mails!


Het simpelweg opnemen van een link naar uw Facebook-pagina in uw e-mailhandtekening is een manier om het aantal vind-ik-leuks op uw pagina te vergroten.


Wisestamp is de manier waarop ik het liefst gebruik.


Het is gratis, eenvoudig in te stellen en onderscheidt zich veel meer dan al het andere dat ik tot nu toe heb gevonden in termen van het maken van de call-to-action om een pagina te volgen.


Voeg deelbare afbeeldingen toe aan uw berichten.


Dit lijkt misschien dwaas om te zeggen, want ik weet zeker dat je het al doet, maar het is toch het vermelden waard.


Mensen zullen uw afbeeldingen eerder delen als ze boeiend, interessant of zelfs grappig zijn.


Natuurlijk moet u het bezoekers gemakkelijk maken om dit te doen door een plug-in voor sociale netwerken op uw site op te nemen, zoals Social Snap, die het delen van deze afbeeldingen zo eenvoudig maakt als zweven en klikken.


Dus, hoe maak je een foto die mensen niet kunnen stoppen met delen?


Nou, er is geen one-size-fits-all benadering, maar je kunt een benadering nabootsen die veel mensen doen en die veel likes krijgt.


Wat de fuck bedoel je daarmee?


Dit doe je door je eigen Someecard te maken.


Je hebt ze waarschijnlijk overal op Facebook voorbij zien komen.


Deze dingen krijgen likes en shares als geen ander als ze goed worden gedaan.


Je kunt deze gratis maken op hun website, ze opslaan en gebruiken in je posts op sociale media.


Je kunt ook Canva.com gebruiken, dat een heleboel geweldige lay-outs heeft die je gratis kunt gebruiken.


Neem een surfplank en vang een golf!


Laat een reactie achter op andere pagina’s in dezelfde niche.


Hier is er een waar je misschien niet aan hebt gedacht:


Het plaatsen van opmerkingen op andere pagina’s met betrekking tot uw niche.


Verwerp dit idee nog niet. Overweeg even wie de leiding heeft over die pagina’s.


Meestal is de persoon die die pagina beheert een influencer met wie je contact wilt opnemen. Verbinding maken met en relaties cultiveren met influencers in uw branche is van cruciaal belang voor uw online succes.


Je wordt opgemerkt als je een reactie achterlaat op hun pagina, hun berichten leuk vindt en interactie hebt met hun andere volgers.


En als u dit doet terwijl u Facebook als uw pagina gebruikt, vergroot u uw kansen op klikken en als resultaat daarvan op likes.


Het is van cruciaal belang om het aantal conversies op de pagina’s van andere influencers te verhogen. Het zal hun aandacht trekken, evenals die van hun volgers, wat gunstig voor u is.


Gebruik andere sociale mediasites in uw voordeel.


Laten we de andere social media platforms niet vergeten.


Twitter, Pinterest, Instagram en alle andere sociale media die je gebruikt.


Instagram is misschien wel de gemakkelijkste manier om je Facebook-pagina te promoten en resultaten te zien.


Instagram heeft de beste betrokkenheid van alle sociale-medianetwerken, dus als je daar veel volgers hebt, overweeg dan om daar je Facebook-pagina te adverteren.


Maak mensen bewust van zijn aanwezigheid.


Mensen zullen je volgen als je dat vraagt.


Gebruik call-to-actions in uw afbeeldingen of beschrijving om mensen aan te moedigen uw pagina leuk te vinden en wijzig uw bio-link om het gemakkelijker te maken om daar te komen.


Hier geldt de 80/20 regel.


Niemand houdt van iemand die alleen met zichzelf bezig is. Mensen willen ze tegen hun schenen schoppen vanwege dat soort showboten.


Hoewel je waarschijnlijk niet zo’n persoon bent, kunnen de dingen die je deelt de indruk wekken dat je dat wel bent.


Als alles of het grootste deel van wat u plaatst promotioneel is, kunt u onbedoeld anderen irriteren en uw voortgang verstikken.


De 80/20 regel is een goed uitgangspunt.


De eerste 80% van je berichten moeten niet-promotie zijn of andermans spullen promoten, en de laatste 20% mag alleen jij zijn, schat.


Hashtags zijn tegenwoordig nog steeds nuttig.

Hashtags, bah.


Vertegenwoordigt dit jou?


Ik werk ook als social media manager, dus vertrouw me als ik zeg dat ik begrijp hoe je over hen denkt. Hashtags, aan de andere kant, zijn een belangrijk aspect van elke social media strategie.


Dit geldt ook voor Facebook-berichten.


In tegenstelling tot Instagram, waar berichten met 11 hashtags de meeste betrokkenheid krijgen, krijgen Facebook-berichten met 1 tot 2 hashtags per bericht de meeste betrokkenheid.


Het toevoegen van 1-2 hashtags aan een bericht resulteerde volgens PostPlanner in een significante afname van de interactie, maar het toevoegen van twee extra hashtags resulteerde in een grote afname van de betrokkenheid.


Volgens PostPlanner resulteerde het toevoegen van twee extra hashtags aan een bericht in een aanzienlijke daling van de betrokkenheid, wat aangeeft dat minder meer is op dit platform.


Als het gaat om hashtags, moet de aanpak er een zijn van relevantie. Als gevolg hiervan wil je het niet overdrijven met deze.


Dit is geen exacte wetenschap, maar het is zeker het proberen waard. Je beste strategie is om wat hashtag-onderzoek te doen, een relevante in een paar berichten te gebruiken en vervolgens je betrokkenheid bij te houden met behulp van die hashtags.


Probeer Facebook-advertenties.


Oke. Laten we hier even een beetje eerlijke liefde houden.


Het organische bereik van Facebook heeft bijna een plateau bereikt als gevolg van recente wijzigingen aan het platform.


Dat betekent dat alles wat je probeert te doen om het aantal vind-ik-leuks op je pagina uit te breiden veel moeilijker zal zijn dan wanneer je betaalt voor Facebook-advertenties.


Facebook-advertenties zijn niet het gemakkelijkste ter wereld om onder de knie te krijgen, maar als ze correct worden uitgevoerd, kunnen ze je geld zeker waard zijn.


Als u een budget heeft voor advertentiecampagnes, is dit iets waar u naar moet kijken. Als je geen expert bent in deze sector, maar het wel goed wilt doen, overweeg dan om een growth hacker in te huren die erin gespecialiseerd is.


GrowthGeeks heeft een enorme database van mensen die Facebook-advertenties met succes kunnen gebruiken. Je kunt iemand inhuren voor een maand werk of voor hoe lang je het ook nodig hebt. Bovendien vind je misschien iemand die het waard is om in je team te behouden.

En het beste is dat Facebook-advertenties in verschillende formaten beschikbaar zijn. U kunt leadadvertenties gebruiken om uw e-maillijst te laten groeien, of u kunt uw pagina rechtstreeks adverteren om likes te krijgen. U kunt ook een specifiek publiek opbouwen voor wie u reclame wilt maken voor uw meest recente berichten.

Opmerking van Adam: wanneer ik Facebook-advertenties laat lopen, wordt ik normaal gesproken beperkt tot £ 20 per dag (misschien een vergelijkbaar bedrag voor jou, maar in jouw valuta). Als u de vervolgkeuzelijst selecteert, verschijnt er een aanzienlijk groter levensduurbudget. Kies daarom altijd het levenslange budget uit het optievak. Als u het op deze manier doet, weet u precies hoeveel u uitgeeft voor de duur van uw campagne.

Maak gebruik van YouTube-advertenties

Als het op adverteren aankomt, is YouTube een van de meer betaalbare mogelijkheden.

Waarom zou je dit niet eens proberen als je een marketingbudget hebt om mee te werken?

Wees niet bang om iets out-of-the-box te doen als het gaat om de mentaliteit van growth hacking.

Natuurlijk gebruiken veel mensen geen YouTube-advertenties om Facebook-likes te krijgen, maar dat betekent niet dat de site dit niet kan. Het is duidelijk dat je niet de deur uit moet om hier veel geld aan uit te geven.

Alles gaat via Google AdWords, daarom is er een planning nodig.

Deze gids helpt je bij het opzetten van een YouTube-advertentiecampagne.

Voor zover ik weet, worden YouTube-advertenties op dezelfde manier beoordeeld als Google-advertenties.

Als gevolg hiervan wil je dat de doorklik in de call-to-action van je video leidt naar een bestemmingspagina die gerelateerd is aan de term die je target.

Het concept hiervan als geheel zou een geweldige marketingbeweging kunnen zijn, en het is iets waar ik zeker naar ga kijken.


Maak weggeefacties (en een waarschuwing)

Het houden van een Facebook-weggeefactie is een geweldige manier om de naamsbekendheid te vergroten en verkeer naar uw pagina te leiden.


Maar er is een goede en een slechte manier om dit te bereiken, en als je het verkeerd doet, loop je het risico van Facebook getrapt te worden…


Mensen konden vroeger wedstrijden op hun blogs houden (zoals een jaar geleden) waarvoor het leuk was om een Facebook-pagina leuk te vinden als onderdeel van het deelnameproces.


Het beleid van Facebook hierover is veranderd en staat het niet langer toe. Je zou het kunnen omzeilen en het toch doen, maar ik zou het niet aanraden. Facebook heeft de mogelijkheid om je account eenvoudig te annuleren en je eruit te schoppen.


U kunt nog steeds wedstrijden en prijzen houden om interesse te wekken, maar u kunt uw pagina niet verplicht stellen voor toegang. Aan de andere kant lijkt een call-to-action net als de pagina toegestaan, zolang het niet nodig is om binnen te komen.


Bekijk deze sterke wedstrijdplatforms voor sociale media om te zien welke tools je kunt gebruiken om wedstrijden en prijzen te organiseren. Deze tools werken met Facebook en andere sociale mediaplatforms, wat fantastisch is!


Bekijk ons artikel over de beste WordPress-weggeefacties en wedstrijd-plug-ins als je WordPress gebruikt.


Voeg in gastposts een link naar uw website toe.


Je gastposts in je voordeel gebruiken is een andere geweldige techniek om het aantal vind-ik-leuks op je pagina te vergroten. Uw sociale profielen kunnen meestal worden opgenomen in uw Auteursbio op de meeste blogs.


Als je het aantal vind-ik-leuks op je Facebook-pagina wilt vergroten, gebruik dan een call-to-action (CTA) om mensen aan te moedigen je pagina te volgen voor meer updates.


Als je eerder toegang hebt gekregen tot WordPress-blogs maar die CTA niet in je bio hebt opgenomen, kun je hen vragen of je deze mag opnemen in de inhoud die je voor hen hebt geschreven. Meestal helpen ze je graag verder.


Wees niet bang om om jezelf te lachen.


Als het op Facebook-berichten aankomt, is het gemakkelijk om in hetzelfde patroon te vervallen als het delen van relevante inhoud met je volgers.


Grappige inhoud daarentegen krijgt vaak de meeste likes en shares.


Grammarly is een uitstekend voorbeeld van een bedrijf dat grammatica serieus neemt en toch weet hoe je ermee kunt lachen.


Je kunt iets soortgelijks doen door grappige foto’s met je publiek te delen waar ze zich mee kunnen identificeren en die hun grappige botten zullen kietelen.


Profiteer van de actualiteit.

Waarom denk je dat dit een goed idee is?


Omdat de actualiteit in de gedachten van mensen zal zijn; ze zijn momenteel relevant voor hen.


Posten op Facebook over actuele gebeurtenissen is een goede manier om wat aandacht te krijgen terwijl je actueel bent en niet al te commercieel.

Uiteraard bestrijkt deze stelling het thema van de actualiteit in brede zin. U moet ook voorzichtig zijn bij het bespreken van actuele gebeurtenissen.

Sommige onderwerpen zijn mogelijk te gevoelig om in uw artikel te worden opgenomen.

Eigenlijk:

Blijf op de hoogte en maak indien nodig gebruik van de actualiteit in uw voordeel.

Er is geen one-size-fits-all benadering hiervoor, dus wees zo creatief als je kunt.

Dingen tot een goed einde brengen

Facebook is de afgelopen jaren aanzienlijk geëvolueerd en de manier waarop het functioneert en hoe u erop verkoopt, zal in de loop van de tijd blijven evolueren. neem voor meer informatie contact op met Facebook bellen.

No comments:

Post a Comment

Hoe Google Chrome Out of Memory Problemen Oplossen

 Google Chrome is een van de meest populaire webbrowsers wereldwijd, bekend om zijn snelheid en gebruiksvriendelijkheid. Echter, soms kunnen...