Tuesday, June 6, 2023

Hoe u uw Facebook-group betrokkenheid consistent kunt vergroten (stapsgewijze handleiding)

 Het is niet eenvoudig om je eigen Facebook-groep te runnen en te laten groeien. Onze CEO, Tamanna Dhamija, vergeleek het opzetten van een Facebook-groep met het starten van een bedrijf.

Het kan moeilijk zijn en de weg kan worden gevuld met ups en downs. Toch doen we het omdat we om onze leden geven en oprecht geloven in de missie van onze gemeenschap.

Hoewel sommige Facebook-groepen zijn opgericht met de bedoeling om slechts een paar honderd leden te hebben, ontwikkelt de meerderheid van de gemeenschapsleiders Facebook-groepen met als doel ze uit te breiden tot duizenden, zo niet miljoenen leden, zodat meer mensen kunnen worden geholpen en aangeraakt.

Wat is het probleem? Het laten groeien van je Facebook-groep vereist dezelfde behoeften van de leden.

De meeste beheerders van Facebook-groepen hebben hulp nodig op dit gebied.

Ik heb een snelle enquête gehouden onder gemeenschapsleiders in de mastermind-groep van Convosight om erachter te komen wat hun grootste uitdaging is als het gaat om het ontwikkelen van hun organisatie.
Voor de meeste van onze beheerders was Facebook-groepsbetrokkenheid de moeilijkste taak, en ik redeneerde dat als dit waar was voor onze groep, duizenden andere Facebook-groepsbeheerders met hetzelfde probleem moeten worden geconfronteerd.
Ik herinner me dat ik dezelfde vraag aan andere gemeenschapsleiders in de Filippijnen stelde als voormalig leider van Facebook-gemeenschapskringen, en het antwoord was vrijwel hetzelfde.

Met dat in gedachten, is mijn doel bij het schrijven van deze blogpost om u te helpen bij het voortdurend vergroten van uw Facebook-groepsactiviteit. Ik bied eenvoudige methoden voor het betrekken van Facebook-groepen die hebben gewerkt voor mijn eigen community, Social Media All-Stars.

Stap 1: Zoek uit wat je publiek wil.
Het lijkt misschien voor de hand liggend, maar toch vragen maar weinig beheerders van Facebook-groepen hun leden van wat voor soort inhoud ze meer willen zien.

Ik ben lid van meer dan 50 Facebook-groepen en ik volg minstens de helft van hen religieus. Op basis van mijn observaties nemen slechts ongeveer 5 van die groepen zelfs de moeite om hun leden te vragen welke inhoud ze willen zien.

Onthoud dat elk lid van uw Facebook-groep zich met een reden heeft aangesloten.

Misschien zijn ze lid geworden van uw bakgroep om te leren hoe ze het ideale koekje voor hun kinderen kunnen bakken.

Misschien is iemand lid geworden van uw reisgemeenschap om meer te weten te komen over goedkope reisroutes en hacks.

Helaas zullen uw leden niet altijd precies zeggen wat ze willen. Leden kunnen soms verlegen zijn, en sommige zijn gewoon natuurlijke lurkers in de groep, wat prima is.

Het is uw verantwoordelijkheid als leider om de groep te leiden en ervoor te zorgen dat uw leden het meeste uit uw gemeenschap halen. Vraag dus in ieder geval wat ze willen leren of hoe je ze het beste kunt helpen.

Hier is een illustratie:

Ik heb doelbewust vermeden om een peiling in dit stuk te gebruiken, omdat ik wilde dat lezers rechtstreeks via opmerkingen zouden reageren. Omdat stemmen op een peiling en oprecht analyseren en reageren op een onderwerp twee heel verschillende dingen zijn.

Ik wist dat het stellen van het onderwerp via een peiling me meer stemmen en inzichten zou opleveren, maar ik wilde mensen toch de gewoonte aanleren om op het bericht te reageren (hierover later meer).

Eindelijk kreeg ik wat ik wilde… Toen kwam ik erachter wat een aantal van mijn leden wilden weten. Hierdoor werd het voor mij veel gemakkelijker om te plannen wat voor soort dingen ik aan mijn groep zou geven.

Omdat zoveel van mijn leden voor Facebook-advertenties hebben gestemd, weet ik nu dat als ik meer inhoud met betrekking tot Facebook-advertenties maak, ik vrijwel zeker meer betrokkenheid zal hebben, en mijn leden zullen er blij mee zijn.

Stap 2: Luister naar je publiek en geef ze wat ze willen.

Nu u erachter bent gekomen wat uw doelmarkt wil, kunt u het aan hen leveren.

Omdat we wisten dat onze gebruikers nieuwsgierig waren naar meer informatie over Facebook-advertenties, schreef een van onze beheerders een bericht over hen in verband met de iOS-upgrades.

We hadden toen meer blogs over Facebook-advertenties, evenals diepere discussies over het onderwerp in onze privéchatgroep Messenger.

Wat is het eindresultaat? Omdat ze altijd relevante en nuttige inhoud krijgen, raken onze leden betrokken bij onze Facebook-groep.

De realiteit is dat er miljoenen Facebook-groepen over de hele wereld zijn, met een voor praktisch elk onderwerp onder de zon. Om nog maar te zwijgen van het feit dat er honderden, zo niet duizenden andere gemeenschappen zijn die zich toeleggen op hetzelfde onderwerp of specialisme als de uwe.

Als Facebook-groepsbeheerder is het onze plicht om ervoor te zorgen dat we onze leden altijd de juiste service bieden.

Wil je weten hoe je natuurlijk interessant en waardevol Facebook-groepsmateriaal voor je leden kunt maken? Hier is een uitstapje:

Een eenvoudige formule voor het maken van boeiende inhoud voor Facebook-groepen: kort, to-the-point en krachtig

Mensen worden lid van Facebook-groepen om informatie uit te wisselen en deel uit te maken van een gemeenschap van gelijkgestemde mensen. Omdat Facebook-groepen deel uitmaken van het grotere Facebook-ecosysteem, zijn ze niet het enige dat in de nieuwsfeeds van uw leden wordt weergegeven.

Je concurreert rechtstreeks met hun familie, vrienden, merken die ze volgen, Facebook-advertenties en andere online groepen. Om nog maar te zwijgen van YouTube, TikTok en Twitter, naast andere sociale mediaplatforms.

Oh, en je leden hebben ook een leven! Dit houdt in dat uw materiaal beknopt, informatief en in staat moet zijn om een eerste gedachte op te doen.

Hier is een voorbeeld van een van mijn berichten die, ondanks zijn eenvoud, veel aandacht kreeg van mijn gemeenschap.

Pittig, informatief en krachtig… Maak Facebook Group-content met deze in gedachten, en je betrokkenheid zal in een mum van tijd omhoogschieten!

Stap 3: Betrek je leden erbij en zorg dat het allemaal over hen gaat.

Een van de beste dingen van een gemeenschap is dat het niet alleen om één persoon gaat. Met honderdduizenden tot miljoenen volgers zijn er tegenwoordig veel Instagram-beïnvloeders en YouTube-contentmakers.

Wanneer ze content publiceren, krijgt dit veel aandacht.

Hun werkelijke impact is echter discutabel, zoals blijkt uit een Instagram-beïnvloeder met 2 miljoen volgers die niet eens enkele tientallen t-shirts konden verkopen.

Dit is waarom ik geloof dat Facebook Group Managers de echte influencers zijn. Wij hoeven niet altijd degenen te zijn die materiaal voor onze Facebook-groepen maken.

Op elk moment kunnen andere leden opstappen en ook waarde leveren. Onze groei en inkomsten genereren voor de community van Facebook-groepsbeheerders is hiervan een voorbeeld. Andere beheerders beginnen relevante discussies en geven zelfs hun eigen advies over hoe je Facebook-groepen kunt laten groeien.

Hieronder vindt u enkele voorbeelden:

Als Facebook-groepsbeheerder heb je de macht en plicht om de hulp van andere leden in te roepen. Moedig uw groepsleden aan om bij te dragen!

Het hoeft niet eens een ander artikel te zijn. Als u ervoor zorgt dat uw leden opmerkingen maken over berichten, zal dit een grote bijdrage leveren aan het vergroten van de betrokkenheid bij uw Facebook-groep.

Kijk eens naar deze poll die ik vorige maand heb gemaakt…

Ik heb een fout gemaakt door individuen niet op te dragen een ‘Klaar’-opmerking achter te laten in het onderschrift van het bericht zelf. Door uitstekende en uitstekende opmerkingen zal de peiling door meer individuen in onze gemeenschap worden gezien, wat resulteert in meer stemmen.

Ik probeerde deze blunder te vermijden door hieronder een opmerking achter te laten en mensen te instrueren om ‘Klaar’ te zeggen zodra ze klaar waren met stemmen.

Het werkte nog steeds – een beetje – maar ik ben benieuwd hoe goed dit artikel zou zijn verouderd als ik de call-to-action van ‘Klaar’ direct in het bijschrift had kunnen opnemen.

Het goede nieuws is dat ik nog steeds 608 stemmen heb gekregen in de poll, wat een enorme overwinning is!

Hoe meer je je leden kunt betrekken door ze aan te moedigen commentaar te geven, een vriend te taggen of iets anders te doen, hoe hoger je totale betrokkenheid bij Facebook-groepen zal zijn.

Stap 4: Statistieken liegen niet: bereik uw doelen met behulp van gegevens

Als een levenslange basketbalfan heb ik geleerd dat ‘cijfers niet liegen’. Want het gaat er niet altijd om wie de beste basketballers heeft. Wie het plan het beste uitvoert, wint het spel. En je kunt die spelen alleen effectief uitvoeren als je de gegevens hebt.

Het beheren van Facebook-groepen is op dezelfde manier.

Stel je voor dat je de leiding hebt over een groep van tienduizenden (of misschien wel miljoenen) mensen. Dat zijn veel mensen. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar dat zijn veel mensen. Mensen hebben verschillende wensen, eisen, persoonlijkheden en neigingen…

Als je niet weet waar je mee werkt, zal het moeilijk zijn om met ideeën te komen voor wat je op je groep kunt publiceren en hoe je de deelname kunt vergroten. Ik had geen idee wat voor soort inhoud het meest boeiend zou zijn voor mijn Facebook-groep voordat ik Convosight ontdekte.

Vond je dit artikel nuttig? Als u de procedures niet goed kunt uitvoeren, adviseren wij u om deskundige hulp in te roepen. De klantenservice van Facebook bellen is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar. om je te helpen

No comments:

Post a Comment

Hoe Google Chrome Out of Memory Problemen Oplossen

 Google Chrome is een van de meest populaire webbrowsers wereldwijd, bekend om zijn snelheid en gebruiksvriendelijkheid. Echter, soms kunnen...