Het internet heeft een overvloed aan mogelijkheden geboden voor zowel bedrijfseigenaren als consumenten. Het vinden van uw potentiële klanten was nog nooit zo eenvoudig, vooral op Facebook. Facebook is in de loop van de tijd een belangrijk onderdeel geworden van de toolkit van elke digitale marketeer. Het is een cruciale tool voor organisaties van elke omvang, met miljoenen gebruikers wereldwijd.
Internet is echter niet per se een gelijk speelveld. Veel mensen profiteren zelfs van het plagiaat van de namen van meer bekende bedrijven. Dus, hoe kunt u uw klanten ervan overtuigen dat uw Facebook-pagina degene is waarnaar ze op zoek zijn? Het eerste dat u moet doen, is het dubbel controleren.
Wat is Facebook-verificatie?
Om zowel gebruikers als bedrijven te beschermen, certificeert Facebook bedrijfspagina’s. Facebook herkent je pagina als echt nadat deze een verificatieproces heeft doorlopen. Gebruikers weten dat uw merk legitiem is en zullen zich veilig voelen als ze uw updates volgen, een aankoop doen of contact met u opnemen als ze zich zorgen maken.
In sommige gevallen, wanneer Facebook vaststelt dat je pagina eigendom is van een bekende, herkenbare persoon, merk of entiteit, kan het zelfs het felbegeerde blauwe vinkje naast je naam plaatsen.
Bovendien helpt verificatie Facebook-bedrijfspagina’s hoger te scoren in de zoekresultaten van zoekmachines. Verificatie helpt ook bij het opbouwen van een legitiem adverteerdersprofiel dat voorkomt dat uw advertentieaccount ten onrechte wordt verbannen of verwijderd.
Dus, wat moet je doen om je Facebook-pagina te verifiëren?
Wat u moet doen vóór verificatie van Facebook-pagina’s
Voordat een pagina op Facebook kan worden geverifieerd, moet deze aan een aantal basiscriteria voor verificatie voldoen. Facebook-pagina’s die het verificatieproces willen ondergaan, moeten over de volgende zaken beschikken:
1 Een paginanaam die de richtlijnen van de Facebook-community niet schendt.
2 Een profielfoto.
3 Een omslagfoto.
4 Bestaande inhoud zoals foto’s en video’s.
Als uw bedrijf meerdere vestigingen in verschillende landen heeft, is slechts één account per bedrijf verifieerbaar. Het is echter bekend dat Facebook uitzonderingen maakt voor taalspecifieke accounts.
Hoe u uw Facebook-pagina kunt verifiëren: drie opties
Zodra je al deze details hebt, kun je je Facebook-pagina op drie mogelijke manieren verifiëren.
Als u uw bedrijf voorop wilt laten lopen, volgen hier alle methoden die u kunt gebruiken om uw Facebook-bedrijfspagina te verifiëren:
1 Bel, sms of e-mail verificatie.
2 Domeinverificatie.
3 Officiële indiening van documenten.
4 Hieronder leggen we het proces voor elke optie uit…
- Verifieer uw Facebook-bedrijfspagina via oproep, sms of e-mail
Voor grote bedrijven met openbare telefoonnummers is dit de snelste manier om dat blauwe vinkje te krijgen. Klik op je Bedrijfsmanager-pagina op Beveiligingscentrum > Verificatie starten.
Vanaf hier moet u een formulier met bedrijfsgegevens invullen. Vul de officiële naam van uw bedrijf, het officiële adres, het openbare telefoonnummer en de websitelink in voordat u op Volgende klikt. Vervolgens toont Facebook een lijst met bedrijven die overeenkomen met de wettelijke naam die u hebt ingevoerd. Als uw bedrijfsnaam wordt vermeld, selecteert u deze en klikt u op Volgende.
Daarna kunt u uw bedrijfsgegevens bevestigen via sms, telefoon of e-mail. Afhankelijk van wat je hebt gekozen, noteer je de 4-cijferige verificatiecode die Facebook je zal sturen. Vul vervolgens deze verificatiecode in het daarvoor bestemde vak in.
- Verifieer uw Facebook-bedrijfspagina via domeinverificatie
Domeinverificatie is wanneer u een domein claimt dat is gekoppeld aan een specifieke Facebook-pagina. Dit heeft verschillende voordelen: autoriteit over geschiktheid voor conversiegebeurtenissen, linkbewerking en machtigingen voor het bewerken van advertenties. Deze verificatiemethode is het beste voor bedrijven die puur digitaal zijn of het grootste deel van hun activiteiten online doen.
Om je domein te verifiëren, ga je naar je Bedrijfsmanager-pagina, klik je op Merkveiligheid > Domeinen > Toevoegen. Typ vervolgens uw domeinnaam in het veld en selecteer Domein toevoegen.
Vervolgens geeft Facebook u drie opties om uw domein te verifiëren: DNS-verificatie, HTML-bestandsupload en metatagverificatie. Kies welke methode voor u het handigst is om door te gaan.
Na het volgen van een van deze methoden, zou de domeinverificatie binnen enkele minuten moeten beginnen. Wanneer u uw pagina met deze methode verifieert, moet u ervoor zorgen dat de officiële naam van uw bedrijf op uw website staat, zoals in de voettekst of op de pagina met het privacybeleid. Anders kan dit ertoe leiden dat de verificatie wordt afgewezen.
- Dien officiële documenten in om uw Facebook-bedrijfspagina te verifiëren
Je kunt je Facebook-pagina ook verifiëren met officiële documenten die je bedrijfsnaam en adres tonen.
Dit zijn de soorten documenten die je kunt gebruiken om je pagina te verifiëren:
1 Energierekeningen zoals een telefoon- of elektriciteitsrekening.
2 Bankafschriften.
3 Zakelijke licenties en vergunningen van elk overheidsniveau.
4 Certificaat van oprichting of oprichting.
5 Bedrijfsbelasting- of btw-registratiebewijs.
6 EIN-bevestigingsbrief van de IRS (alleen de VS).
7 Federale belastingaangiften aan de IRS door het bedrijf (alleen de VS).
8 Zakelijke rekeningafschriften.
9 Zakelijk kredietrapport van een van de rapporterende instanties.
Zodra de documenten zijn geüpload, kun je binnen een paar dagen een reactie van Facebook verwachten. Zorg er bij het verifiëren van een Facebook-pagina door middel van het indienen van documenten voor dat de officiële naam van het bedrijf en de bedrijfsnaam op het adresbewijs overeenkomen. Zo niet, dan wordt uw aanvraag mogelijk niet goedgekeurd.
Hoe u uw paginaverificatiestatus kunt controleren
Er zijn twee manieren om te controleren of de verificatie is geslaagd. Mogelijk ziet u de aanwezigheid van een blauwe badge op uw Facebook-pagina of een niet-klikbare knop Verificatie starten in het Facebook Manager-beveiligingscentrum.
Om te controleren of je de badge hebt behaald, ga je naar je Facebook-pagina en controleer je of het blauwe vinkje naast je paginanaam staat. De status van uw verificatieprocessen is ook beschikbaar via Bedrijfsmanager > Beveiligingscentrum.
Verifieer uw Facebook-pagina vandaag nog
U kunt met Facebook-verificatie beperken wie links van uw website kan wijzigen en bewerken, vertrouwen opbouwen bij uw klanten en Facebook gebruiken als officieel kanaal voor uw bedrijf.
Er zijn verschillende opties om je pagina te verifiëren, waaronder telefoon-, sms-, e-mail-, domein- en documentregistratie. U hoeft zich geen zorgen te maken dat iemand uw merknaam probeert te gebruiken zonder uw toestemming als u een paar eenvoudige maatregelen volgt.
U kunt zelfs de blauwe badge verdienen, die aan elke nieuwe of huidige klant aangeeft dat u een geldig account bent als u een bekend genoeg bedrijf bent. Er zijn verschillende voordelen aan het authenticeren van uw Facebook-account, of u nu eigenaar bent van een klein bedrijf of een advertentiemanager voor een groot bedrijf.
Dit zijn dus alle stappen, hoe u uw Facebook-bedrijfspagina kunt verifiëren. Als je nog steeds problemen hebt, verifieer je Facebook-bedrijfspagina. Bel a.u.b. Facebook bellen Technici zijn 24/7 beschikbaar om je te helpen met de klantenservice van Facebook.
No comments:
Post a Comment