PayPal biedt een handelsinfrastructuur waarmee bedrijven betalingen online, persoonlijk, telefonisch en via e-mail kunnen accepteren. Het biedt een verscheidenheid aan betalingskeuzes, waaronder programma’s voor kopen-nu-betalen-later, Venmo en PayPal-tegoed.
PayPal stelt bedrijven in staat om te communiceren met de 350 miljoen actieve gebruikers van het platform. In het derde kwartaal van 2020 bedroegen in de Verenigde Staten meer dan 3,7 miljard betalingstransacties in totaal $ 246 miljard. De actieve geregistreerde rekeningen van PayPal zijn in hetzelfde kwartaal met 70 miljoen gestegen, een stijging van 22% ten opzichte van het voorgaande jaar.
Nu de populariteit van PayPal groeit, is het logisch dat bedrijven een deel van de winst willen. Maar het aanbieden van nieuwe betalingsopties kan bedrijven blootstellen aan geschillen en terugvorderingen als gevolg van criminele en vriendelijke fraude. Bedrijven die winstgevend willen blijven en fraude willen bestrijden, moeten weten hoe ze terugboekingen van PayPal kunnen voorkomen.
Wat is een PayPal-terugboeking?
Een klant betwist een betaling die via zijn PayPal-account is gedaan in een PayPal-terugboeking. Wanneer een klant een betaling betwist met zijn bank of creditcardmaatschappij, begint de terugvorderingsprocedure. De klant vermoedt dat een PayPal-betaling in veel gevallen frauduleus is gedaan. In sommige omstandigheden is de terugvordering het gevolg van vriendelijke fraude, die optreedt wanneer een klant een transactie niet identificeert. Ten slotte, als een consument zijn geld terug wil krijgen na het uitvoeren van een transactie, kan hij een PayPal-terugboeking indienen. Misschien heeft de verkoper het verkeerde artikel verzonden, is het artikel nooit aangekomen, is het artikel beschadigd aangekomen of was de aankoop van de klant aanzienlijk anders dan geadverteerd (SNAD).
De banken of creditcardmaatschappijen van klanten stellen PayPal op de hoogte en vragen om een reactie wanneer zij de kosten van hun PayPal-rekeningen betwisten. PayPal neemt de rol van de handelaar over en voert een procedure in drie stappen uit.
- Wanneer een klant een terugvordering initieert, stelt PayPal de verkoper of verkoper op de hoogte en houdt de betaling van de klant vast. PayPal streeft ernaar bedrijven ten minste binnen 30 dagen op de hoogte te stellen van terugboekingen.
- PayPal vraagt om bewijs van de verkoper of handelaar om te reageren op de terugvordering. Bewijs van verzending of levering, een transactiebon of directe gesprekken met de klant kunnen allemaal als bewijs worden gebruikt.
- PayPal dient het bewijs van de handelaar in bij de bank of creditcardmaatschappij van de klant voor een beslissing. Het kan tot 75 dagen duren voordat beslissingen over terugvorderingen zijn verwerkt.
De klant krijgt een volledige terugbetaling als de bank of creditcardmaatschappij de kant van hen kiest. PayPal geeft het geld van de klant vrij aan de handelaar als de bank het eens is met de handelaar. PayPal brengt winkeliers een niet-restitueerbare vergoeding van $ 20 in rekening voor elke terugvordering die een klant initieert, ongeacht de uitkomst. PayPal’s Verkopersbeschermingsprogramma biedt bescherming tegen terugboekingen. Verkopers die aan de vereisten van het programma voldoen, kunnen kwijtschelding krijgen van hun kosten van $ 20.
3 manieren waarop bedrijven PayPal-terugboekingen kunnen voorkomen
Bedrijven die PayPal-betalingen accepteren, zowel online als persoonlijk, hebben een terugvorderingsbeveiliging nodig. Pre-autorisatie, samen met de juiste technologieën, kan organisaties in staat stellen een proactieve benadering te hanteren om terugvorderingen te vermijden door criminele fraude een halt toe te roepen. Ze kunnen hen mogelijk ook helpen bij het verminderen van terugboekingen als gevolg van vriendelijke fraude.
Automatiseer beslissingen met AI en machine learning
Het stoppen van twijfelachtige of gevaarlijke betalingen voordat ze plaatsvinden, is de beste methode om terugvorderingen door criminele fraude te voorkomen. Het is mogelijk met een geavanceerde, AI-gestuurde technologie voor fraudepreventie die gebruikmaakt van gecontroleerde en niet-gecontroleerde machine learning. Machine learning dat onder toezicht staat, kan leren van eerdere transactiebeslissingen. Opkomende fraudepatronen kunnen worden opgespoord met behulp van onbewaakte machine learning. Over het algemeen kan een AI-gestuurd platform gebruikmaken van machine learning om miljarden fraudesignalen met elkaar te verbinden om de hoeveelheid vertrouwen achter elke betalingsgebeurtenis te bepalen.
Bedrijven kunnen het platform zo instellen dat transacties automatisch worden goedgekeurd of geweigerd als ze risicocriteria kunnen configureren (bijvoorbeeld op basis van transactiegrootte of -volume). Met deze tools kan het bedrijf snel betalingsgebeurtenissen met een hoog vertrouwen goedkeuren en betalingsgebeurtenissen met een laag vertrouwen aanvechten of
- Gebruik een oplossing voor geschillenbeheer om transactiedetails door te geven
Nadat ze met succes terugvorderingen van criminele fraude hebben voorkomen, kunnen bedrijven zich richten op terugvorderingen van vriendelijke fraude. Een oplossing voor het beheer van geschillen en terugboekingen is vereist om dergelijke incidenten te voorkomen. Deze technologieën zijn afgeleid van partnerschappen met grote creditcardmaatschappijen en kunnen bedrijven helpen bij het oplossen van geschillen en het communiceren van transactiegegevens.
Met software voor beheer van geschillen en terugvorderingen kunnen bedrijven vragen over geschillen en terugvorderingen ontvangen zodra klanten contact opnemen met hun bank. Wanneer een bedrijf een geschilverzoek ontvangt, kunnen ze snel en onmiddellijk transactiegegevens naar de klant sturen, zodat deze hun aankoop kan identificeren. En als een bedrijf een terugvorderingsmelding krijgt, kunnen ze aankopen snel terugbetalen of verzendingen stopzetten om voorraadverlies te voorkomen.
- Werk samen met fraude-experts om het fraudebeleid te verfijnen
Bedrijven die via professionele services met fraude-experts werken, hebben de beste kans om fraude en terugboekingen te voorkomen via alle kanalen, inclusief PayPal. Fraudespecialisten kunnen bedrijven helpen bij het meten en behouden van succes door de prestaties te volgen en de nodige koerscorrecties aan te brengen. Bovendien kan een opdracht voor professionele services bedrijven geld besparen op handmatige beoordelingen. Het kan ook helpen om fraudekosten onder controle te houden door gegarandeerde bescherming te bieden tegen criminele fraude en terugboekingen.
Een enterprise-grade oplossing voor PayPal terugboekingsbescherming
Terugboekingen omvatten verborgen kosten naast verloren goederen en $ 20 PayPal-kosten. Tijdrovende handmatige beoordelingen, verspilde arbeid, verloren opportuniteitskosten, verminderde bankautorisatiepercentages en wrijvingen met klanten zijn allemaal voorbeelden van verborgen kosten.
Het ergste van alles is dat creditcarduitgevers winkels kunnen inschrijven voor controleprogramma’s voor terugvorderingen als ze bepaalde terugvorderingscriteria overschrijden. Bedrijven moeten extra maandelijkse kosten betalen nadat ze zijn ingeschreven voor het programma totdat hun terugvorderingspercentage onder controle is. Hoe hoger het terugvorderingspercentage, hoe meer boetes en straffen er in rekening worden gebracht. Bedrijven die betalingen via PayPal accepteren, hebben een enterprise-grade fraudeoplossing nodig die terugboekingen van criminele en vriendelijke fraude voorkomt.
Neem dan contact op met de Klantenservice van Paypal bellen. Stel hen ook al uw vragen over uw PayPal-terugboekingen. Uw vraag wordt snel beantwoord, die ook 24 uur per dag, zeven dagen per week beschikbaar zijn voor klantenondersteuning.
No comments:
Post a Comment