Tuesday, August 9, 2022

Hoe valse Google Play-recensies te laten verwijderen

 Spambots zijn er in overvloed op beoordelingssites, met name de Google Play Store. Veel apps op Google Play hebben een hele reeks 5-sterrenbeoordelingen die allemaal iets zeggen in de trant van ‘Geweldige app!’ of “Ik ben echt dol op deze app!” zonder de app daadwerkelijk te bespreken.

Nep-negatieve beoordelingen zijn zelfs slecht dan nep-goede beoordelingen. Uw app kan het doelwit zijn van een concurrerende app-ontwikkelaar die gewoon een heleboel nep-recensies met één ster koopt om uw app er verschrikkelijk uit te laten zien, daarom zal ik bespreken hoe u dit kunt tegengaan.

Hoe valse Google Play-recensies te herkennen

Zoals we eerder aangaven, worden vaak spambots gebruikt om neprecensies te plaatsen. Ze hebben een script dat van recensie tot recensie enigszins verandert, maar ze zullen allemaal hetzelfde basisformaat volgen. Dus als je plotseling een aantal 1-sterrecensies opmerkt van accounts die dezelfde grammatica en zinnen gebruiken, is het een best goed teken.

Een andere rode vlag is dat de valse beoordelingen geen verklaring geven waarom ze een negatieve beoordeling schrijven. Ze kunnen lasterlijke opmerkingen bevatten, zoals ‘Slechtste app ooit!!!’ zonder echt te vermelden waarom de software verschrikkelijk is.

Het is belangrijk op te merken dat je, in tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, geen Gmail-account nodig hebt om Google-evaluaties te verlaten. Valse recensie-spammers maken hier misbruik van – lees hier meer over hoe deze techniek werkt – en u kunt er uw voordeel mee doen door beoordelingen op te vragen bij app-gebruikers die geen Gmail-account hebben.

TIP VOOR EXPERTS: Als het probleem met uw computer of laptop/notebook te maken heeft, gebruik dan Restoro Repair om de repositories te scannen en eventuele corrupte of ontbrekende bestanden te vervangen.

Hoe om te gaan met valse Google Play-recensies

Om te beginnen moet u proberen te reageren op alle evaluaties, inclusief slechte – misschien vooral negatieve. Dit laat andere app-gebruikers zien dat u reageert op zowel positieve als negatieve feedback.

Als het gaat om het beantwoorden van nep-negatieve beoordelingen, is het uw doel om op de recensie te reageren en tegelijkertijd de geldigheid ervan in twijfel te trekken, maar niet openlijk. Laten we ons voorstellen dat een recensie iets leest in de trant van “Slechtste app ooit!!!” Ik heb mijn IAP’s niet gekregen! App die oplichterij is!!!”

Dus ga je gang en bekijk je klantinformatie om te zien of die gebruiker in-app aankopen heeft gedaan. Als je het niet weet, kun je iets zeggen als:

Hallo

Het spijt ons dat je een slechte ervaring hebt gehad met onze app en we nemen alle negatieve feedback zeer serieus. Er lijken echter geen gegevens te zijn dat u IAP’s hebt gekocht. We praten graag meer over uw ervaring (via e-mail, telefonische ondersteuning, enz.) en komen met een oplossing.

Op deze manier roep je tactvol hun nepreview op.

Een andere benadering is dat als het account geen details over hun ervaring bevat, gewoon een all-caps “SLECHTSTE APP OOIT !!” 1-ster beoordeling. Uw reactie kan iets zijn als:

Hallo,

Bedankt voor uw feedback, maar we kunnen geen problemen oplossen zonder meer details over uw ervaring. Neem contact met ons op voor meer informatie over het probleem waarmee u werd geconfronteerd, zodat we dit kunnen oplossen.

En op deze manier laat je andere app-gebruikers zien dat je om negatieve feedback geeft.

Hoe valse Google-recensies te laten verwijderen

U kunt een recensie markeren voor Google’s recensie als u zeker weet dat het oplichterij is. Er verschijnt een kleine vlagknop naast de recensie en als u erop klikt, gaat u naar een pagina waar u schendingen van het Google-beleid kunt melden.

Vul de gevraagde informatie in, maar houd er rekening mee dat Google prioriteit geeft aan beleidsschendingen die meerdere keren zijn gemeld.

U kunt neprecensies ook rechtstreeks rapporteren aan de ondersteuning van Google Small Business via het gedeelte Recensies > Ondersteuning van uw Google Business-startpagina. U wordt gevraagd een momentopname van de vermeend valse recensie te sturen en een vertegenwoordiger zal na een paar dagen contact met u opnemen voor meer informatie.

TIP: Als geen van de bovenstaande methoden heeft gewerkt, raden we aan om Restoro Repair Tool te gebruiken, dat repositories kan controleren en corrupte en ontbrekende gegevens kan repareren. Dit werkt in de overgrote meerderheid van de gevallen waarin het probleem wordt veroorzaakt door een systeemfout. Restoro maximaliseert ook de prestaties van uw systeem. Restoro kan worden gedownload door hier te klikken.

De hierboven genoemde strategieën helpen lezers bij het oplossen van het verwijderen van neppe Google Play-recensies. Deze procedures zijn beproefd en getest en specialisten op het gebied van probleemoplossing hebben ze onderschreven.Als niets in de voorgaande paragrafen u helpt bij het oplossen van het probleem, dient u contact op te nemen met de experts van Google bellen.

No comments:

Post a Comment

Hoe Google Chrome Out of Memory Problemen Oplossen

 Google Chrome is een van de meest populaire webbrowsers wereldwijd, bekend om zijn snelheid en gebruiksvriendelijkheid. Echter, soms kunnen...