Als u een tijdje niet op kantoor bent, is het een goed idee om een vakantiebeantwoorder in te stellen: een automatisch antwoord dat uitgaat naar iedereen die u e-mailt, om hen te laten weten dat u niet op kantoor bent en dus niet vaak e-mail checken. (Het is ook een goed idee om ze in die e-mail te laten weten wanneer je weer terug bent.) Het is eenvoudig in te stellen in Gmail en je kunt de begin- en einddatum voor het automatische antwoord specificeren.
Hoewel het een vakantieresponder wordt genoemd, kunt u het configureren en voor andere doeleinden gebruiken, bijvoorbeeld als u dat e-mailaccount niet vaak controleert of wilt dat mensen contact met u opnemen op een ander adres.
Hier zijn alle stappen die u moet nemen.
HOE DE VAKANTIE RESPONDER VAN UW COMPUTER TE CONFIGUREREN
- Klik in de rechterbovenhoek van het scherm op het tandwielpictogram.
- Klik bovenaan de zijbalk Snelle instellingen aan de rechterkant op ‘Alle instellingen bekijken’.
- Scrol omlaag naar Vakantiehulpverlener onder het tabblad Algemeen.
- Zorg ervoor dat “Vakantiebeantwoorder aan” is ingeschakeld.
- Configuraties voor vakantiebeantwoorders
Configuraties voor vakantiebeantwoorders
U kunt hier uw bericht schrijven, opmaken en kiezen op welke dagen het wordt verzonden.
- Voer de startdatum van de responder in naast ‘De eerste dag’. Om een einddatum op te geven, vinkt u het vakje naast “Laatste dag” aan en voert u de datum in het formulier in dat verschijnt.
- Naast ‘Onderwerp’ kun je een onderwerpregel voor het antwoord invoeren.
- Vul het veld “Bericht” in met uw vakantie-antwoordbericht, dat u op dezelfde manier kunt structureren als een gewone e-mail.
- Als u niet wilt dat de responder naar iedereen gaat die u e-mailt (bijvoorbeeld iedereen die u spam stuurt), vinkt u het vakje aan naast “Stuur alleen een reactie naar personen in mijn contacten”.
- Klik onderaan het menu op ‘Wijzigingen opslaan’.
EEN VAKANTIEBEANTWOORD CONFIGUREREN OP EEN MOBIEL APPARAAT
- Start de Gmail-app.
- Tik op de drie balken in de linkerbovenhoek (in de zoekbalk)
- Scroll naar beneden en klik op ‘Instellingen’.
- Selecteer het e-mailaccount waarvoor u de responder wilt instellen.
- Selecteer ‘Vakantiehulpverlener’.
- Schakel de vakantieresponder in of uit. U kunt dan de start- en einddatum opgeven, een onderwerpregel toevoegen en uw bericht typen. U kunt ook “Stuur alleen naar mijn contacten” selecteren in het vervolgkeuzemenu.
We hopen dat de hierboven genoemde oplossingen u op de een of andere manier zullen helpen uw probleem op te lossen. En als je nog steeds technische problemen hebt, aarzel dan niet om onze Gmail Nederland bellen.
No comments:
Post a Comment