Monday, June 26, 2023

12 tips om u te helpen meer gezien te worden op Facebook

 Voel je je als een geest als het gaat om je aanwezigheid op Facebook?

Als je denkt dat je de bewonderaars van je Facebook-pagina alleen via organische updates kunt bereiken, heb je waarschijnlijk gelijk.
Het gemiddelde organische bereik van berichten op Facebook-pagina’s is momenteel 10,59 procent, volgens de Locowise Facebook Analyzer.
Misschien heb je geluk en heb je een bericht dat van nature 13,3 procent van je publiek bereikt als je iemand bent zoals ik, die 6000 volgers heeft en graag marketinggerelateerde inhoud deelt.
Maar meer dan waarschijnlijk kijkt u naar iets dat hierop lijkt.

Er is niets deprimerender dan te weten dat mijn bericht, ondanks het feit dat ik 6000 volgers heb, maar door 28 mensen is gezien.

Dus, hoe kun je je werk voor je eigen fans krijgen?

Je kunt niet stoppen met het delen van fantastische organische inhoud op je Facebook-pagina. Je kunt ook niet alleen vertrouwen op de organische updates van je Facebook-pagina.

12 Facebook-tips om u te helpen meer op te vallen

Tip #1: Vraag je fans om jou als eerste te zien in de nieuwsfeed.

Voorheen was de enige methode om ervoor te zorgen dat uw fans berichten van uw Facebook-pagina zagen zonder advertenties te kopen, hen over te halen zich te abonneren op de meldingen van uw pagina.

Veel mensen aarzelden om dit te doen, omdat ze niet wilden dat de meldingen van hun favoriete pagina’s afgingen telkens wanneer een nieuw bericht werd gepubliceerd.

Vooral als de meldingen op hun iPhone-vergrendelingsscherm, in hun inbox of op andere onhandige locaties verschenen.

U heeft nu echter een betere manier om uw supporters aan te sporen uw Facebook-paginaberichten in de gaten te houden. Verzoek dat de berichten van uw pagina als eerste in hun nieuwsstream worden weergegeven.

Je kunt ze op verschillende manieren motiveren om dat te doen. Een methode is om een bericht te schrijven dat uw lezers instrueert hoe ze dit moeten doen.

Of, nog beter, profiteer optimaal van het grotere organische bereik van de video door een kleine screencast te maken van hoe mensen uw pagina als eerste in hun nieuwsfeed kunnen zien en deze bovenaan uw pagina vast te zetten.

Als je weet hoe je Screenflow of een andere tool voor screencasting moet gebruiken, kan het maken van een video waarmee je meer Facebook-weergaven krijgt, slechts vijf minuten duren!

Tip #2: Voeg meer interessante inhoud toe aan je berichten

Je moet beginnen met het leveren van geweldige inhoud aan je fans nadat je ze hebt verteld om je bovenaan hun nieuwsstream te zien.

Dit is de enige reden van het bestaan van Post Planner.

Post Planner maakt het gemakkelijk om Facebook-updates te identificeren waarvan is aangetoond dat ze interessant, boeiend en fantastisch zijn.

Het bespaart u tijd, maakt uw publiek blij en helpt u meer Facebook-weergaven te krijgen!

De truc is natuurlijk om het af te stemmen op uw demografische doelgroep. Ik ben in het populaire gebied omdat mijn publiek alles te maken heeft met zaken en marketing.

Wanneer ik echter aan de Facebook-pagina van mijn man voor zijn huwelijksfotografiebedrijf werk, ga ik naar het gedeelte Mijn inhoud, waar ik een verzameling populaire huwelijksdingen heb om te lezen en te posten.

Dat is handig, want hoewel ik niet erg geïnteresseerd was in huwelijksplanning, zijn zijn klanten dat duidelijk wel. Dit is het soort inhoud dat hij moet aanbieden om zijn doelgroep aan te trekken en vast te houden.

Hoe u de beste inhoud vindt om op sociale media te plaatsen, legt uit hoe u Post Planner kunt gebruiken om relevante inhoud voor uw niche te vinden.

Tip #3: Maak jezelf zichtbaar op je pagina

Zijn er reacties op uw berichten? Krijg je feedback? Heb je nog iets te zeggen?

Het is niet genoeg om elke dag een pagina te hebben en op je muur te posten.

Je moet meer gezien worden op je Facebook-pagina om meer bekeken te worden op Facebook. En daar hoort actieve participatie bij.

Reageer op uw pagina op opmerkingen en recensies.

Zelfs met de nieuwe Bericht-optie moet je niet in de verleiding komen om alleen privé-antwoorden te geven.

Het is prima om een privébericht te sturen als dat nodig is, maar zorg ervoor dat je openbaar reageert om aan te geven dat je ook privé wilt reageren.

Voor lokale bedrijven met Facebook-pagina’s die beoordelingen accepteren, kan ik dit niet genoeg benadrukken. Mensen toestaan je te beoordelen is niet genoeg. Reageer op positieve of negatieve feedback.

Iedereen bedankt voor hun positieve feedback. Informeer naar wat u kunt doen om een slechte recensie te verbeteren. Vergroot je zichtbaarheid op Facebook door actiever te worden op je eigen pagina!

Tip #4: Maak een Facebook-pagina voor uw bedrijf.

Ik kan dit niet genoeg benadrukken en ik geloof dat veel mensen dat niet doen.

Vind je pagina leuk, je hebt de mogelijkheid om op andere pagina’s te reageren. Dus ga nu aan de slag! Het is een fantastische techniek om je zichtbaarheid op Facebook te vergroten.

Via het vervolgkeuzemenu rechtsboven in je Facebook-scherm heb je toegang tot al je pagina’s.

Je kunt ook naar je pagina’s-lijst gaan en op de inloglink klikken naast de pagina waarvoor je Facebook wilt gebruiken.

Nee, ik ga geen screenshot van mij maken omdat het aantal pagina’s dat ik heb beschamend is. Zo ziet het eruit als je op een andere pagina iets opmerkt alsof het je eigen pagina is.

Dit is een uitstekende techniek om verbinding te maken met uw doelmarkt.

Dit wil je niet doen op pagina’s die direct met jou concurreren, maar op pagina’s die gerelateerd zijn aan jouw branche.

Een social media consultant zou bijvoorbeeld op alle Facebook-pagina’s gek moeten worden voor de beste social media blogs en tools. (voorproefje)

U kunt uw Facebook-pagina ook gebruiken op elke website die Facebook-opmerkingen ondersteunt voor blogopmerkingen, zoals TechCrunch. Navigeer eenvoudig vanuit uw persoonlijke profiel naar uw pagina.

Zorg ervoor dat uw opmerkingen zakelijk zijn en niet over roddels over beroemdheden. Tenzij uw doelgroep of Facebook-pagina geïnteresseerd is in roddels over beroemdheden.

En nu we het toch over het gebruik van Facebook als pagina hebben,

Tip #5: Reageer op vermeldingen waarin u bent genoemd

U weet waarschijnlijk dat Facebook-pagina’s niet kunnen communiceren met persoonlijke profielen. Als er direct naar wordt verwezen/getagd in openbare berichten, kan dat.

Houd dus de vermeldingen van uw pagina in de gaten. Als er naar uw pagina wordt verwezen, moet u reageren met een link naar uw pagina, zodat het gesprek kan worden voortgezet.

Begin met het maken van een Facebook-pagina voor uw bedrijf.

Selecteer de melding over de vermelding in het vervolgkeuzemenu.

Dit brengt u naar uw meldingendashboard, waar u kunt reageren op eventuele vermeldingen die uw pagina ontvangt. Zelfs op openbare berichten van persoonlijke profielen, zoals die van jou.

En nu heeft een persoonlijke profielmuur een opmerking van je pagina!

Helaas is dit niet van toepassing op groepen (hoewel sommige pagina-eigenaren hebben gezegd dat dit wel het geval is).

Je krijgt een melding als je bent getagd in een openbare groepspost, maar je moet antwoorden via je eigen profiel.

Dat brengt me bij mijn volgende punt.

Tip #6: Maak het anderen gemakkelijk om u te noemen.

Je kunt niet verwachten dat de gemiddelde persoon die geen marketeer is, zich realiseert dat ze bedrijven kunnen en moeten taggen in hun berichten. Laat ze daarom zien hoe ze dit kunnen bereiken.

Vertel je fans in een informele paginapost dat ze een @Your Business Name moeten opnemen wanneer ze jou vermelden aan hun Facebook-vrienden in een openbare post.

Dit staat bekend als mond-tot-mondreclame en het zal je helpen zichtbaarder te worden op Facebook als het merk dat iedereen zou moeten proberen!

Idealiter zou u dergelijke vermeldingen in de gaten moeten houden. Overweeg om hen een bezoek te brengen en hen te bedanken voor hun bijdrage, en om eventuele vragen van hun vrienden over uw bedrijf te beantwoorden.

Tip #7: Maak gebruik van nieuwe functies zodra ze beschikbaar zijn.

In marketing raden experts af om glimmende goederen na te jagen. Als het echter om Facebook gaat, is het nooit een slecht idee om te experimenteren met nieuwe functies zodra deze beschikbaar komen.

Omdat Facebook nieuwe functies probeert te promoten, kunnen we verwachten dat degenen die nieuwe functies pushen prioriteit krijgen.
Dus, als je Facebook Live hebt, maak er dan gebruik van!

Als je echter een marketeer bent en vroeg toegang hebt tot Facebook Canvas, probeer het dan eens.

Hoewel dat niet helemaal natuurlijk is, is het idee dat het gebruik van nieuwe functies je kan helpen meer bekendheid op Facebook te krijgen (vooral als je wordt genoemd in de belangrijkste gebruiksvoorbeelden van Facebook).

Tip #8: Gebruik verschillende socialemediakanalen om uw bedrijf te promoten.

Heb je een aanzienlijke aanhang op andere sociale mediaplatforms? Moedig ze aan om je Facebook-pagina leuk te vinden.

Uw andere doelgroepen uitnodigen om fans van uw pagina te worden, deel te nemen aan een discussie, een vraag te beantwoorden, te stemmen in een poll, mee te doen aan een wedstrijd, enzovoort.

Het belangrijkste is om rechtstreeks verbinding te maken met uw Facebook-profiel of het bericht waarmee u wilt dat mensen communiceren.

Vraag niet dat anderen naar je zoeken. Je wilt de kans voor een fan om verbinding te maken met je Facebook-pagina niet aan het toeval overlaten.

Het is nu tijd om een beetje te schakelen. Laten we even een pauze nemen van het bespreken van uw Facebook-pagina.

Tip #9: Accepteer het feit dat je je eigen profiel moet gebruiken om meer zichtbaarheid op Facebook te krijgen.

Gebruikt u uw persoonlijke profiel om te helpen bij de marketing van uw bedrijf? Als je dat niet bent, sorry dat ik het je moet vertellen, maar dat moet je wel zijn. Of je moet er op zijn minst over nadenken.

Volgens Facebook mag je een Facebook-profiel niet voor commerciële doeleinden gebruiken. Dat betekent dat u geen persoonlijk profiel voor uw bedrijf kunt maken.

Dat wil niet zeggen dat je je persoonlijke profiel niet kunt gebruiken om je Facebook-zichtbaarheid te vergroten.

Onthoud dat.

Tip #10: Zoek naar mensen die uw bedrijf vermelden, maar u niet hebben getagd.

U zult waarschijnlijk vermeldingen van uw bedrijf ontdekken die geen tag van uw Facebook-pagina bevatten als u de zoekbalk boven aan Facebook gebruikt (mogelijk door vrienden en mensen in groepen waartoe u behoort).

Afhankelijk van hoe “populair” uw merk is, kunnen zich hele groepen om u heen vormen, ten goede of ten kwade.

Op dit moment heeft u een of meer mensen van uw bedrijf nodig om als ondersteuners op te treden met behulp van persoonlijke profielen.

Ze zullen mensen moeten bedanken voor positieve feedback of klantenservice moeten verlenen.

Dit kan je helpen meer bekendheid te krijgen op Facebook als een bedrijf dat zijn klanten en fans waardeert.

Tip #11: Word lid van de Facebook-groepen waar uw klanten actief zijn Er zijn twee soorten Facebook-groepen.

Er zijn groepen waar mensen betrokken zijn en groepen waar mensen spammen. Je wilt niet bij de tweede groep horen; je wilt bij de eerste zijn.

En u wilt bij de eerste mensen horen die uw consumenten zien.

De beste methode om deze groepen te identificeren, is door te zoeken naar die groepen met experts in uw vakgebied, aangezien ze meestal geen tijd hebben om spammers te verspillen.

Wat is de beste manier om deze magische groepen te lokaliseren?

Zoek naar groepen waarvan [VOEG NAAM VAN DE EXPERT MAAR ZONDER HAAKJES] lid is van het zoekvak boven aan uw Facebook-scherm.

Gelukkig werkt deze zoekopdracht, of je nu wel of niet bevriend bent met de persoon. Het zal de deelname van de persoon aan zowel open als gesloten groepen onthullen.

Sommige groepen zijn open voor het publiek, terwijl andere deel uitmaken van particuliere meesterbreinen of een vergoeding vragen.

U kunt lid worden van zeer betrokken groepen door een maandelijks bedrag te betalen of in sommige gevallen een cursus te kopen.

Ik kan je uit persoonlijke ervaring vertellen dat de waarde die ik heb gekregen van gesloten Facebook-groepen voor cursussen in sommige gevallen het cursusmateriaal op de lange termijn veel heeft overschaduwd.

Lid worden van deze groepen is niet voor het enige doel van reclame, marketing of verkoop. Het is om jezelf te positioneren als een thought leader in jouw vakgebied.

Als gevolg hiervan zal het gebruik van uw persoonlijke profiel uw bedrijf helpen meer zichtbaarheid op Facebook te krijgen.

Tip #12: Doe mee aan het Facebook Authorship Program

Weet je nog dat Google probeerde de sociale media-identiteiten van auteurs aan hun inhoud te koppelen?

Nu gaat Facebook volgen. En nu is het tijd om in actie te komen nu het nog warm is.

Log in op uw WordPress-account en voeg uw Facebook-link toe aan uw gebruikersprofiel als u schrijft voor een door WordPress aangedreven blog.

Zorg ervoor dat de instellingen van je volgers zijn ingeschakeld als je je eigen profiellink opneemt. Wanneer uw artikelen op Facebook worden gedeeld, gebeurt het volgende:

Als alternatief kunt u de link naar uw Facebook-pagina gebruiken, wat resulteert in het volgende.

Als je handmatig je Facebook Open Graph-code invoert, moet je het volgende toevoegen samen met je eigen profiel of pagina-URL.

Het is gewoon een andere strategie om je Facebook-zichtbaarheid te vergroten!

Gevolgtrekking

Ik weet hoe irritant het is om niet vaker in de nieuwsfeed te verschijnen. Geef echter niet op!

De tips die ik in dit stuk heb gegeven, hebben voor mij gewerkt en kunnen ook voor jou werken. Het is gewoon een kwestie van deze kleine aanpassingen toepassen op uw Facebook-marketingplan.

Het meest kritische advies op deze lijst is om meer intrigerende inhoud te plaatsen.

Wanneer u erachter komt hoe u gebruik kunt maken van het soort relevant materiaal dat uw publiek leuk vindt, zullen ze meer met u in contact komen.

Misschien heb je na het lezen van dit bericht vastgesteld dat je Facebook-pagina een opknapbeurt nodig heeft. Ook daar kunnen wij u bij helpen!

Door de knop “Ik ben er klaar voor” hieronder te selecteren, kun je deelnemen aan onze gratis 30-dagen Facebook-uitdaging. In de volgende 30 dagen krijg je alle informatie (inclusief trainingsmateriaal) die je nodig hebt om een succesvolle Facebook bellen. te laten groeien. Je zult blij zijn dat je de tijd hebt genomen om dit te doen!

No comments:

Post a Comment

Hoe Google Chrome Out of Memory Problemen Oplossen

 Google Chrome is een van de meest populaire webbrowsers wereldwijd, bekend om zijn snelheid en gebruiksvriendelijkheid. Echter, soms kunnen...