Haal je het meeste uit LinkedIn om een baan te vinden?
Ik zag onlangs een interview met Jeff Weiner, CEO van LinkedIn, op ‘CBS This Morning’. Het spreekt voor zich dat het me motiveerde om te gaan zitten en te schrijven. Ik hoorde tenslotte advies over hoe je je LinkedIn-profiel kunt verbeteren terwijl ik rechtstreeks van de CEO op zoek was naar een baan, dus ik moest het delen.
Waarom zou je LinkedIn gebruiken voor je zoektocht naar een baan?
Het is geen geheim dat LinkedIn, dat alleen al in de Verenigde Staten en 200 landen en gebieden wereldwijd 133 miljoen gebruikers heeft, de toonaangevende professionele sociale netwerksite is. Volgens de Jobvite Recruiter Nation Survey gebruikt 87 procent van de recruiters LinkedIn als onderdeel van hun zoektocht naar sollicitanten. Zelfs de voormalige president van de Verenigde Staten, Barack Obama, grapte op een tv-persconferentie dat hij zich bij LinkedIn zou voegen om hem te helpen een baan te vinden als zijn tijd erop zat. Het is een populair gebied voor professionals en studenten om te netwerken en op zoek te gaan naar carrièreperspectieven.
Het probleem is dat als je je profiel maar af en toe bijwerkt, je niet ten volle profiteert van wat LinkedIn voor je kan doen, inclusief het besparen van uren op je zoektocht naar een baan. Het volgende praktische advies zal je helpen om het meeste uit LinkedIn te halen om je professionele netwerk te laten groeien en je droombaan te krijgen.
De CEO van LinkedIn deelde de volgende drie adviezen op CBS This Morning om je te helpen het meeste uit je LinkedIn-profiel te halen:
- Blijf je profiel regelmatig bijwerken.
- Wees uitgebreid over de huidige vaardigheden en doelstellingen.
- Beschrijf uw meest recente ervaring.
Weiner zei dat “authenticiteit” in de eerste plaats cruciaal was toen hem werd gevraagd welke aspecten van het profiel van een kandidaat het meest cruciaal waren en hoe het platform effectief kon worden gebruikt.
“Wees oprecht en laat zien wie je bent. Dit is geen cv; het is meer dan alleen je ervaringen. Dit is een meer dynamische methode om je ervaringen, vaardigheden, doelstellingen, kennis en interessegebieden in een professionele omgeving tot uitdrukking te brengen.” . Hoe uitgebreider en actueler de informatie, en hoe recenter deze is bijgewerkt, hoe groter de mogelijkheden voor onze leden. Volledigheid en versheid zijn niet per se exclusief.
14 manieren om LinkedIn te gebruiken om een baan te krijgen
Ik heb 11 extra stappen toegevoegd aan het advies van Weiner, zodat je LinkedIn zo effectief mogelijk kunt gebruiken om je volgende baan te vinden. Laten we voor de doeleinden van dit bericht aannemen dat uw droomwerkgever een bedrijf is met de naam Gone Bananas. Als je LinkedIn effectief gebruikt, houd dan rekening met het volgende advies, en Gone Bananas zal je snel aannemen:
- Houd een actueel profiel bij. Volgens de blog van LinkedIn hebben gebruikers met een profielfoto 14 keer meer kans om paginaweergaven te krijgen, terwijl gebruikers die vaardigheden toevoegen 13 keer meer kans hebben om profielweergaven te krijgen.Er zijn meer dan 45.000 vaardigheden om uit te kiezen op LinkedIn om je profiel te verbeteren, dus als je wilt dat Gone Bananas je opmerkt, zorg er dan voor dat je je profiel regelmatig bijwerkt, een profielfoto toevoegt en je opmerkelijke vaardigheden opneemt.
- Leg uw doelen en bestaande vaardigheden in detail uit. Laat geen informatie over uw huidige talenten of doelen achter op uw LinkedIn-profiel om er zeker van te zijn dat u het gebruikt om een goede baan te krijgen. Als het logisch is, gebruik dan je titel om je belangrijkste doel te beschrijven en vermeld al je vaardigheden op je pagina. Je wilt niet dat het lijkt alsof je je pagina niet recentelijk hebt bijgewerkt, omdat werkgevers en recruiters je dan kunnen negeren.
- Markeer recente ervaring. Wanneer je actief contact hebt met contacten en bedrijven om een baan te krijgen, en dat is waarschijnlijk de reden waarom je dit bericht leest, wil je dat je huidige ervaring duidelijk is voor iedereen die je profiel leest.
- Wijzig de kop. Het enige dat mensen zien wanneer ze een zoekopdracht uitvoeren, zijn uw foto, naam en kop (die onder uw foto wordt weergegeven). Je titel moet pakkend zijn en benadrukken wie je bent en het soort baan waarnaar je op zoek bent. In vergelijking met flauwe koppen als ‘Chemisch ingenieur in de publieke sector’, kunnen ondubbelzinnige titels als ‘HR-professional die werknemers bij het management betrekt’ misschien de aandacht trekken.
- Bouw je netwerk op tot de 1e graad. Uw blootstelling en toegang tot andere connecties kunnen beide dramatisch stijgen dankzij uw relaties. Door uw contactlijsten van websites zoals Gmail te integreren, maakt LinkedIn het u eenvoudig om contact te leggen met mensen die u kent.
- Onderzoek de bedrijven waarin u geïnteresseerd bent en volg ze. Bij het zoeken naar een baan maakt LinkedIn het eenvoudig om bedrijven te identificeren en te volgen. Maak een lijst van de organisaties waarvoor je zou willen werken en volg ze op LinkedIn als je dat nog niet hebt gedaan. Hierdoor blijf je op de hoogte van zakelijke updates en openstaande vacatures.
- Gebruik Geavanceerd zoeken. Maak gebruik van de geavanceerde zoekfunctie van LinkedIn om te zoeken naar uw favoriete bedrijven. Maak bijvoorbeeld een lijst van de mensen in je netwerk die verbonden zijn met Gone Bananas. Afhankelijk van hun relatie met het bedrijf kunt u met deze personen in contact komen. Je zou kunnen informeren naar de bedrijfscultuur als ze daar momenteel werken. U kunt informeren naar hun ervaring met het zakendoen met hen als ze een klant of dienstverlener zijn. Als je er klaar voor bent, kun je onderzoeken hoe je de organisatie voor een baan kunt benaderen door creatief te zijn en plezier te hebben tijdens het doen van je studie.
- Vraag om een introductie. Als je klaar bent om in contact te komen met Gone Bananas, kun je je connectie(s) vragen om je voor te stellen aan iemand die ze daar kennen.
- Zoek naar oud-studenten die op jouw hogeschool of universiteit hebben gezeten. Het vinden van alumni van dezelfde hogeschool of universiteit als jij kan door een zoekopdracht uit te voeren voor jouw instelling. Om u te helpen bij het vinden van uw volgende carrière, kunt u contact met hen opnemen en uw gedeelde interesse vermelden.
Shelley Roth is een ondernemer, trainer, spreker, consultant en auteur die “individuen, bedrijven en teams heeft geholpen hun effectiviteit en resultaten te verbeteren door hun perspectief op sociale media en bedrijven te veranderen.” Het was belangrijk om je alumninetwerk te gebruiken, zei ze toen ik haar vroeg welk advies ze heeft voor mensen die het meeste uit LinkedIn willen halen.
“Ik zou zeggen dat de Alumni-tool een van de beste en eenvoudigste methoden is om te profiteren van de mogelijkheden van LinkedIn. Ze vervolgde: “Je kunt ook naar een universiteit gaan en zoeken om te ontdekken hoeveel graden van scheiding er tussen jou en alumni kan zijn op welke school dan ook. Sluit je eerst aan bij [of volg] je alumnicollege en zoek vervolgens naar oud-alumni bij bedrijven of vacatures waarin je geïnteresseerd bent.”
Ze is ook de auteur van talrijke boeken, waaronder Give to Grow: 9 Principles for Conscious Business, Social Media, and Life. Shelley is de president en hoofdnavigator van het in Houston gevestigde bedrijf Springboard.
- Vermijd een kluizenaar te zijn. Wees aanwezig op LinkedIn en wees oprecht en up-to-date, zoals Weiner adviseert. Post alle artikelen, films en andere dingen die u maakt als updates. Word lid van groepen en communiceer met anderen op LinkedIn. Hoe professioneler je je inzet en post, hoe meer je opvalt en erkenning krijgt.
- Neem deel aan professionele groepen op LinkedIn. Gebruik Geavanceerd zoeken om lokale professionele organisaties te vinden en u bij hen aan te sluiten. Door deel te nemen aan online gesprekken en vragen te beantwoorden, kunt u uw kennis demonstreren en mogelijk banden opbouwen met de bedrijven waarvoor u in de toekomst wilt werken. U dient zich aan te sluiten bij groepen met recente activiteit wanneer u groepsstudie uitvoert. Als een groep niet dagelijks of frequent online deelneemt, verspilt u mogelijk uw tijd.
- Onderzoek het directieteam en de toekomstige baas. U kunt wervingsmanagers en interviewers op LinkedIn onderzoeken vóór een sollicitatiegesprek om meer te weten te komen over hun voorkeuren, hobby’s en andere details. Tijdens je sollicitatiegesprek kun je deze informatie gebruiken om de herkenbaarheid vast te stellen en aan te tonen dat je je onderzoek hebt gedaan.
- Na kantooruren bijeenroepen. In vergelijking met andere sociale-mediaplatforms zoals Facebook, waarvan bijna 30% van de gebruikers het tijdens werkuren gebruikt, blijkt uit statistieken van Mashable dat slechts 8,33 procent van de Amerikanen LinkedIn tijdens werkuren gebruikt. Dit suggereert dat het bijwerken van uw status, netwerken en contact maken met mensen en bedrijven op LinkedIn na kantooruren kan resulteren in meer interactie en bekendheid. Test dit op verschillende tijdstippen van de dag om te zien wat het beste werkt om reacties en andere interacties te krijgen.
Mocht uw probleem onopgelost blijven, stel uw vraag dan in onze Linkedin bellen Nederland. we zullen ervoor zorgen dat we je op elke mogelijke manier helpen.
No comments:
Post a Comment